مشهد؛

تعداد موقوفات تربت جام کمتر از حد انتظار

تعداد موقوفات تربت جام کمتر از حد انتظار است

 رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، با بیان این مطلب گفت: رویکرد وقف باید برای مردم مشخص شود تا بدانند بهترین و مهمترین محل وقف ، وقفی است که در جهت کمک به فقرا، دانش آموزان و بیماران نیازمند باشد.

حجت السلام مهدوی خواه افزود:۴۱ موقوفه در آمد زا و ۲۶ موقوفه زراعی و ۱۵ موقوفه غیر زراعی و ۶۰۰ رقبه در تربت جام وجود دارد که با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان موقوفات خیلی کمتر از حد انتظار است.

او اظهار کرد: در آمد ۷۰درصد موقوفات برای عزاداری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و الباقی برای هزینه های جاری مساجد و نیات واقفین هزینه می شود.

مهدوی خواه از مردم درخواست کرد کسانی که قصد دارند وقفی انجام دهند قبل از ثبت آن با مشاورین وقف در اداره اوقاف و امور خیریه مشورت نمایند و بر اساس نیاز سنجی جامعه نسبت به وقف اقدام کنند.

رئیس ادراه اوقاف و امورخیریه تربت جام گفت: عرصه های وقف برای مردم بسیار متنوع و گسترده است که می توانند در امور دینی و مذهبی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی، مسکن، اقتصاد، هنر، ورزش و کشاورزی اقدام نمایند.

مهدوی با تشریح روش مشارکت در ایجاد موقوفه تصریح کرد: واقفین می توانند به طور دسته جمعی ملکی را خریداری و با نیت مشخص وقف کنند.

او خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد هشت مورد وقف انجام شده است که بیشتر برای هزینه های جاری و ساخت مساجد است و همچنین سه مورد موقوفه کشاورزی مورد شناسایی قرار گرفته است که پیگیر ثبت آنها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.