لزوم دنبال کردن فرهنگ تحول آموزش به سمت خلاقیت/ آغاز حیات علمی از مدرسه است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مدرسه را آغاز حیات علمی دانست و گفت: باید فرهنگ تحول آموزش به سمت خلاقیت را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی که در یکی از مدارس هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: آغاز هفته پژوهش را به نام پژوهش و فناوری و مدرسه گذاشتیم چرا که شروع حیات علمی افراد از مدرسه است.

وی با تاکید بر اهمیت کمیت و کیفیت آموزش های ابتدایی و عمومی بیان کرد: قطعا اگر به این آغاز حیات علمی همراه با نشاط و کمیت و کیفیت توجه کنیم مقدمات توسعه را فراهم ساحته ایم.

احمدی اظهار داشت: ماهم باید مثل کشورهای بزرگ فنلاند و سنگاپور برنامه های جدی را برای توسعه آموزش و پرورش قرار دهیم.

وی عنوان کرد: استفاده از تمامی ابزار، امکانات، روش های نوین فناوری، شبکه های اجتماعی لازم است و همه باید به خدمت گرفته شوند که البته این موضوع نیازمند عزم ملی و عمومی است.
به گفته وی، نیازمند استفاده تمام مدار از کل زیرساختها و ابزارهای اجتماعی، فرهنگی، دینی هستیم که متاسفانه هنوز ابتدای این راه قرار داریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: هرچند بحث پژوهش گفتمان امروز ما شده اما نیازمند حضور آحاد همه جانبه کشور بخصوص جوانان و دانش آموزان هستیم.

وی افزود: باید فرهنگ تحول آموزش را به سمت خلاقیت، نوآوری زندگی توام با نشاط دنبال کنیم و لازمه این مسئله آغاز کار از مدارس است.

احمدی یادآور شد: ایمان داریم که با حضور آموزش و پرورش در کنار آموزش عالی به پله های ترقی و توسعه می رسیم و این حرکات باید توام با هماهنگی ادامه پیدا کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار