اختصاص 15 درصدی اعتبارات دانشگاها به بخش پژوهش

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: 15 درصد اعتبارات اعطا شده به دانشگاه‌ها باید به مراکز پژوهشی تعلق گیرد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اعتبارات پژوهشی در دانشگاها یکی از معضلاتی است که متاسفانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم چرا که بودجه کافی به دانشگاها اختصاص نمی‌یابد و این اعتبارات صرف حوزه های دیگری می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با هیات امنا در خصوص اعتبارات ويژه پژوهشي براي دانشگاها داشتیم
و مقرر کردیم که باید از کل هزینه ها و اعتباراتی که به دانشگاه اختصاص داده می‌شود، 15 درصد آن را برای مراکز پژوهشی تخصیص دهیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: در مجموع این نوع تخصیص بودجه ها و اعتبارات دانشگاهی هم می توانند موتور محرکه ای برای انجام اقدامات مناسب و هم تدوین کننده راهبردها و هدایت های مطلوب برای بخش های پژوهشی در دانشگاه باشد.

احمدی افزود: قرار بود میزان اعتبار در سال 95 نسبت به سال گذشته دارای رشد صد درصدی باشد ولی متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: قرار است در برنامه های آینده، اعتبارات پژوهشی صد درصدی داشته باشیم و امید است تا پایان سال این اعتبارات در اختیار دانشگاها قرار گیرد.

احمدی یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که پیشرفت کشور در گرو تقویت بخش های پژوهشی بوده و برنامه‌ریزی کارآمد در این زمینه می تواند در حوزه دانشگاهی بسیار تأثیرگذار باشد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.