رشد 2 برابری درخواست طرحهای شرکتهای خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش

معاون پژوهش و فناوری و زارت علوم ضمن تاکید بر حمایت از طرحهای نوآورانه گفت: درخواست طرحهای شرکتهای خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش امسال حدودا دو برابر شده است.

رشد 2 برابری درخواست طرحهای شرکتهای خارجی برای نمایشگاه هفته پژوهش
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایشگاه هفته ملی پژوهش یا همان فن بازار گفت: امسال بیش از 5 هزار طرح برای شرکت در فن بازار هفته پژوهش درخواست داده اند که از بین آنها تعدادی طرحهای نوآورانه سازگار با استانداردهای TRLبین المللی انتخاب و در نمایشگاه ارائه می شوند.

وی ادامه داد: امسال تمام تلاش خود را می کنیم که عرضه کنندگان، متقاضیان و سرمایه گذاران (بعنوان واسطه) در نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانند در مقابل هم ارتباطات موثری را ایجاد کنند.

احمدی با اشاره به حضور کشورهای خارجی اظهار داشت: برای عرضه طرح در فن بازار امسال تعداد بین 40 تا 50 کشور خارجی هم درخواست ارسال کردند که با یک رشد روبرابری این تقاضاها نسبت به سال گذشته روبه رو هستیم چرا که برای نمایشگاه هفته پژوهش سال گذشته تنها بین 20 تا 30 کشور درخواست داده بودند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: علاوه بر این، در هفته پژوهش حدود 50 کارگاه علمی و فناوری (workshop) را در حوزه های تجاری سازی، ارزیابی طرح، استاندارها و بحث دانشگاههای کارآفرین به بحث و بررسی می گذارند. 

وی با بیان اینکه باید ایده های نوآورانه منجر به تجاری سازی را حمایت کرد، گفت: به این منظور جشنواره ایده های برتر را فراخوان کردیم تا تنها به دنبال تولید مقاله و تحقیقات آزمایشکاهی و کتابخانه ای نباشیم، لذا حدود 3 هزار و 600 طرح تاکنون ارسال شدند در ایام نمایشگاه هفته ملی پژوهش 5 طرح انتخاب می شوند.

به گفته وی، هدف از برگزاری جشنواره و نمایشگاه این است که از مجموعه دستاوردهای نو و خلاقانه که درحال تجاری سازی یا سرمایه گذاری شدن هستند حمایت شود.

گفتنی است، به دلیل روز پژوهش در 25 آذرماه، هفته پژوهش از 21 لغایت 27 آذرماه تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.