رئیس پلیس فتا غرب استان تهران مطرح کرد:

تهدیدات شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیریم

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: بالا بردن امنیت اکانت شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است .

تهدیدات شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیریم
به گزارش دریچه فناوری در فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان:پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا: سرهنگ ‌اصغر باقریان‌ در کارگاه آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه سماء شهرستان اسلامشهر با اشاره به این‌که بالا بردن امنیت اکانت شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: عدم داشتن اطلاعات مناسب در استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی باعث بروز مشکلاتی برای کاربران این شبکه‌ها شده است.
 
وی ادامه‌داد: این در حالیست که بزهکاران با استفاده از بی‌اطلاعی کاربران و با ترفندهای مختلف، به اکانت کاربری این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
باقریان در ادامه گفت: برای جلوگیری از این‌گونه آسیب‌ها، دانشجویان باید به گونه‌ای عمل کنند که ابتدا قبل از عضویت در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات و معلومات خود را در رابطه با برنامه مذکور بالا برده و مسائل امنیتی را مدنظر قرار دهند.
 
وی محدود سازی دوستی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را یکی از ضروریات خواند و گفت: برای هر چهره آشنا در شبکه‌های اجتماعی نباید درخواست دوستی فرستاد و یا به هر کسی که درخواست دوستی داده است پاسخ مثبت داد.
 
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران انتشار تصاویر خصوصی و اطلاعات محرمانه را عامل افتادان در دام مجرمان سایبری دانست و افزود: کاربران این شبکه‌ها باید بسیار مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.
 
این مقام انتظامی در پایان اشاره‌ای به گسترده شدن فعالیت اینترنت داشته و در مورد اینترنت اشیاء نیز اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان قرار داد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار