با مصرف این مواد غذایی به جنگ سرطان بروید

یک متخصص تغذیه گفت: ماده فیبر موجود درسبزیجات و میوه جات باعث کاهش احتمال سرطان در افراد می شود.

رضا هاشمی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ماده فیبر موجود درسبزیجات و میوه جات باعث کاهش احتمال سرطان در افراد می شود، گفت: مواد غذایی مانند حبوبات، آرد، آلو، گندم، نان سنگک، چای سبز، توت و انجیر خشک، کشمش، سیب، هویج و مرکبات سرشار از ماده فیبر هستند.       
وی با اعلام اینکه مصرف سبزی باعث کاهش وزن می شود، اظهار داشت: حرکت سریع غذا در دستگاه گوارش، جلوگیری از بروز سرطان، افزایش سرعت تخلیه روده و باکتری های مفید در بدن از مهمترین خاصیت مصرف ماده فیبر است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف سالاد از بروز سرطان جلوگیری می کند، تصریح کرد: تهیه و مصرف سالادهای تیره رنگ مانند اسفناج، کلم، لوبیا سبز، فلفل و گوجه فرنگی ایمنی بدن را نسبت به بروز سرطان افزایش می دهد.

وی با اعلام اینکه سموم و آفات موجود در میوه جات باعث ایجاد سرطان در بدن افراد می شود، تاکید کرد: برای ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروب و آلودگی های موجود در میوه جات و سبزیجات تازه، این مواد غذایی را در زمان مصرف با مواد شوینده شست و شو دهید.

هاشمی با اشاره به تاثیر تمشک در سلامت افراد بیان کرد: مصرف انگورهای درشت باعث نابودی سلول های سرطانی کبد می شود.

وی با بیان اینکه مهمترین خواص سیر ضدسرطانی بودن آن است، تصریح کرد: استفاده از مولتی ویتامین، مصرف بعضی مکمل ها، آبمیوه های صنعتی و نوشابه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
سلام قرص های کلسیم دی هم باعث افزایش سرطان میشن راهای جذب کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان روبگ یدالبته لبنیات و همه میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
در کشاورزی و افزایش بازده درختان میوه به شیوه کاملا پیشرفته .
همانطور که میدانید رشد . نمو درخت و باردهی آن وابسته به آب و مواد غذایی است . خب اگر شرکتی پیشرفته ساخته شود که کمپوست غیر شیمایی وکاملا ارگانیک و گیاهی بسازد میتواند از جمع آوری برگ درختان و چوب های بریده و ده مورد دیگر از طبیعت اقدام به ساخت کمپوست با بازده بالا نماید که با ریخت یک پیمانه از آن کنار یک درخت در 4 روز شاهد جوانه و افزایش رشد درخت باشیم . باید چکار کنیم باید در آزمایشگاه های گیاه پزشکی کمپوستی به دست آوریم که علاوه بر افزایش ریشه درخت باعث افزایش توان شکوفه دهی و حفظ آن در سرما شود و غیر شیمایی برای جلوگیری از خطرات .
این کمپسوت بعد از تهیه وارد بازار میشود و میتواند رشد و تولید کشاورزی را چهل و پنج درصد افزایش دهد . الان در شهر ما خیابان ها استعداد درخت توت دارند . اگر من شهردار بودم توت را در خیابان های شهر به عنوان یک میوه در دسترس و رایگان می کاشتم . چندین فایده دارد . که مهمترین آن فردی هنگام گرسنگی و کاهش فشار از ان توت میخورد و روی زمین نمی افتد . با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
آقا میوه ها و سیزیجات را نباید با شوینده ها شست . چرا که روی برگ ها می نشیند و به مرور زمان این شوینده ها خود عامل سرطان هستند.
آخرین اخبار