کرمان؛

افزایش در آمد مردم روستاها با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان خواستار برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران روستاهای بخش جازموریان در خصوص اقتصاد مقاومتی برای درآمد زایی مردم منطقه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ظهر دوشنبه پس از افتتاح بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه با حضور در روستای چاه ابراهیم بخش جازموریان و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد روستا با اهالی این روستا دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) به وجود امام جمعه فهیم و معتدل شهرستان رودبار و شهر زهکلوت اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی از شهرستانهای کنونی فاقد برق و شبکه آبرسانی بودند اما با پیروزی انقلاب زیر ساخت ها تکمیل و همه روستاها به شبکه اب و برق متصل شده اند
رزم حسینی افزود: در گذشته شبکه آبرسانی بهداشتی وجود نداشت و الان در اکثریت روستاها این شبکه وجود دارد و در برخی روستاها با تانکر آبرسانی انجام میشود.
وی در خصوص مسائل و مشکلات اهالی روستای چاه ابراهیم و نبود جاده دسترسی به روستا گفت: مطالعات احداث جاده دسترسی به این روستا طی دو ماه آینده شروع و عملیات اجرایی آن پس از تخصیص ردیف اعتباری کلید خواهد خورد.
استاندار کرمان از مدیر کل امور روستایی خواست نسبت به برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران روستاهای بخش جازموریان در خصوص اقتصاد مقاومتی هر چه سریعتر اقدام نماید تا مردم علاوه بر دامداری بتوانند از طرح های اقتصاد مقاومتی درآمد زایی نمایند.
وی همچنین بر راه اندازی صندوق های خرد روستایی در چاه ابراهیم تاکید کرد وگفت: درمانگاه این روستا با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان تا شش ماه نخست سال 96 افتتاح می گردد.
رزم حسینی با تاکید اینکه شرایط محرومیت مناطق جنوب استان موجود می باشد، گفت: باید مدل اجرا شده درقلعه گنج کهمبنی بر توانمند سازی مردم است در سایر مناطق اجرایی شود.
وی همچنین بر استفاده از موسسات مشاوره ای تاکید کرد و گفت: علاوه بر موسسات سرمایه گذاری ، باید طرح های اقتصادی پر سود و قابل اجرا نیز در این مناطق مورد مطالعه قرار گیرد.
استاندار کرمان رسیدگی به مسائل و مشکلات این روستا ظرف یک ماه آینده را دستور کار دانست و افزود: در خصوص روستای چاه ابراهیم تعیین تکلیف و کاری اساسی در منطقه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد:منطقه رودبار جنوب از امنیت خوبی برخوردار است و پتانسیل زیادی برای اجرای طرح های اقتصادی دارد.
فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: 110 رشته قنات دراین منطقه موجود است و مردم منطقه روستای چاه ابراهیم با توجه به کمبود آب به دامپروری مشغول هستند و 970 راس دام سبک در این منطقه وجود دارد.
عطا ناوکی افزود: در این منطقه شامل روستای چاه ابراهیم و بیست و هفت روستای مجاور آن ساخت یک درمانگاه با اعتبار 800 میلیون تومان توسط دولت تدبیر و امید شروع شده که تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: طرح هادی روستا به مساحت 600 هزار متر و روشنایی معابر روستایی انجام شده است.
فرماندار رودبار جنوب با اشاره به مشکلات کمبود راه در این منطقه گفت: امیدواریم استاندار در این زمینه مساعدت لازم را به عمل بیاورند.
وی گفت: از مشکلات مردم این منطقه نقطه کور دیجیتال است که باعث گرایش افراد به سمت ماهواره می شود و همچنین برخی نقاط آنتن دهی تلفن همراه نیز مناسب نیست.
 
در روستای چاه ابراهیم 123 خانوار زندگی می کنند که هر کدام دو تا ده نفر عضو داشته، شغل اغلب دامداری و هر خانوار میانگین ده تا بیست دام دارد. همچنین در این منطقه 107دانش آموز در حال تحصیل بوده و به دلیل نبود مقطع متوسطه اول دانش آموزان تا کلاس ششم تحصیل می کنند.
بخش جازموریان با 56 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری مرکز شهر رودبارجنوب و 400 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده که هم مرز با شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان است.
همچنین حضور در جلسه مشترک گام دوم مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شهرستان رودبارجنوب از دیگر برنامه های سفر سه روزه استاندار به جنوب استان کرمان می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار