شیراز؛

تعدد امامزادگان در فارس بیانگر ارادت مردم به اهل بیت

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: تعدد امامزادگان در فارس بیانگر ارادت مردم این استان به اهل بیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور که به استهبان سفر کرده است در این شهر بیان کرد: ‌استان فارس از نظر تعدد امامزادگان در کشور مقام نخست را دارد و از موقعیت ویژه ای برخوردار است که بیانگر میزان علاقه مندی و ارادت مردم این خطه کشور به خاندان اهل بیت (ع) است.  
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در جمع نمازگزاران امامزاده پیرمراد استهبان با اشاره به به نقش سازمان اوقاف و امور خیریه در بازسازی اماکن مذهبی و امامزادگان گفت:‌ استهبان می تواند با توجه به جایگاه مناسب خود از لحاظ تعدد موقوفات و علاقه مندی مردمانش به خاندان نبوت، محور تبلیغ قرآن و معارف اهل بیت (ع) در کشور باشد.
وی در خصوص تکمیل و بازسازی امامزاده پیرمراد استهبان وعده همکاری داد.
پیشتر مسئولان اوقاف فارس گفته بودند:‌ در این استان افزون بر 1 هزار و 408 بقعه متبرکه وجود دارد که بیش از یک هشتم کل کشور محسوب می شود و بیش از یک ششم موقوفات کشور نیز در این استان قرار دارد .
حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: رئیس سازمان اوقاف با هدف بازدید از مجموعه قرآنی بیت الاحزان و اماکن مذهبی استهبان به این شهرستان سفر کرده است.
موسوی افزود: استهبان از گذشته تاکنون موقوفات زیادی داشته که این امر حکایت از جایگاه موقوفات و فرهنگ وقف در بین مردمانش دارد.
وی اظهار کرد: مدیریت موقوفات و حمایت از واقفین رسالت خطیری است که به انجامش پایبندیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: دیدار با مسئولان ادارات و نواحی در شیراز، کلنگ زنی یک مجموعه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در مرکز استان از جمله برنامه های ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان فارس است.
موسسه قرآنی بیت الاحزان از سال 75 در روستای محمد آباد خیر استهبان در 180 کیلومتری شرق شیراز تاسیس شده است و نزدیک به 140 شعبه در کشور دارد.
این موسسه در زمینه اعزام حافظان قرآن به خارج و نیز دعوت حافظان خارجی به ایران فعالیت دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار