شیراز؛

200 میلیارد ریال، ارزش موقوفات ثبت‌ شده در لارستان

ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت شده بیش از 200 میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خیرالله محمودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان گفت: از خیران انتظار می‌رود اهداف انجام وقف را متناسب با شرایط و نیاز روز جامعه همچون وقف‌های قرآنی، وقف برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت،  وقف برای ایتام،  وقف برای دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، وقف برای ازدواج و جهیزیه افراد بی‌بضاعت و وقف در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی تطبیق دهند.  
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد اسناد مالکیت اخذ شده موقوفات و بقاع متبرکه 176 جلد بوده است، افزود: 511 جلد از موقوفات حاج محمد عسکر در حال مراحل ثبتی و اخذ سند مالکیت است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان تصریح کرد: ارزش موقوفاتی که اسناد آن در شهرستان لارستان ثبت و اخذ شده به میزان بیش از 200 میلیارد ریال است.  
وی با اشاره به اینکه امسال یک وقف جدید با هدف ایجاد دارالقرآن در امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان صورت گرفته است گفت: تعداد دیگری وقف نیز در مرحله گذران ثبت و مراحل قانونی است.
محمودی در خصوص رسیدگی و بازسازی به موقوفات تاریخی شهر لار از جمله اثر تاریخی «دهن‌شیر» گفت: موقوفه به دو صورت اداره می‌شود که موقوفات متصرفی به‌ طور مستقیم توسط اداره اوقاف، و موقوفات غیرمتصرفی توسط متولی آن اداره می‌شود که موقوفه‌هایی مانند اثر تاریخی «دهن‌شیر» از موقوفات غیرمتصرفی است و باید توسط متولی اداره شود.  
وی یادآور شد: آب‌انبارها نیز بنا به اعتباراتی که تخصیص می‌یابد برای امور عمرانی آب‌انبارها هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار