ارومیه؛

لزوم تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای محصولات کشاورزی

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استان از انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت تامین و توسعه صادرات سیب درختی کشور خبرداد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ احمد دهقان در جلسه پیگیری روند زنجیره تامین و توسعه صادرات سیب درختی استان با تاکید بر اهمیت موضوع انتخاب آذربایجان غربی به عنوان استان پایلوت تامین و توسعه صادرات سیب درختی کشور، هماهنگی و همکاری اتحادیه ها و تشکلها را با سازو کار و مشوق های موجود در ساماندهی صادرات سیب درختی در اولویت کاری تشکیل زنجیره های تولید عنوان کرد .

دهقان با اشاره به نحوه ترسیم ساختار اولیه این زنجیره ، اعتماد سازی و ایجاد بسترهای لازم برای بهره مندی از امتیازات و خدمات دولت در صادرات و تشکیل زنجیره ها را حائز اهمیت دانست .

لزوم تشکیل کنسرسیوم صادراتی برای محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این جلسه بر ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم در حوزه تجارت و فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تاکید کرد.

بهنام تاج الدینی از رفع ممنوعیت صادرات انگور به اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت : این امر باعث رونق صادرات انگور های ذخیره سازی شده در سردخانه های استان می شود.

تاج الدینی افزود: امید است فعالان اقتصادی و صادر کنندگان از فرصت رخ داده نهایت استفاده را بنمایند و با صادرات انگور به اقلیم کردستان عراق باعث گسترش بازار این محصول شده و موجب ارز آوری به کشور گردد.

وی با بیان ضرورت جایگزین کردن روش های نوین آبیاری در مزارع و تغییر الگوی کشت و استفاده اصولی و بهینه از علوم و تکنولوژی روز به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری بر حمایت دستگاههای اجرایی ذیربط از مولفه های ذکر شده تاکید نمود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.