به مدار عقلانیت در بخش کشاورزی نزدیک می شویم

نماینده مردم ارومیه در مجلس : تصمیمات خوب دیگری درمورد کشاورزی از من جمله بحث کشمش و تهاتر میوه با میوه گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه از پرداخت ۸۱۰ میلیارد درمورد خرید گندم به کشاورزان استان خبر داد و گفت: تصمیمات خوب دیگری درمورد کشاورزی از من جمله بحث کشمش و تهاتر میوه با میوه گرفته شده است.

هادی بهادری تاکید کرد :  به مدار عقلانیت در بخش کشاورزی نزدیک میشویم و مدیریت کشاورزی توسط بخش خصوصی اتفاقی خوب است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  افزود : بخش خصوصی بعنوان تولیدکننده که سابقا نامحرم محسوب میشدند الان میتوانند بدون محافظه کاری های دولتی جلسات را اداره کنند.

وی ادامه داد : در بحث کود و سم، باید نظارت و کنترل جامع تری در مورد کیفیت کودها توسط جهاد کشاورزی صورت گیرد ضمن اینکه باید به مردم آموزش های جامع تر و آگاهسازی صورت گیرد همچنین برای کاهش قیمت باید مشوق هایی پرداخت شود، درمورد استفاده از کودها نیز باید با همکاری مراجع دانشگاهی در مورد فناوری و مباحث علمی تحقیق و تدبیر شود.

بهادری گفت : در بحث صادرات با توجه به نبود قیمت رقابتی و بودجه کافی ، راه حل پرداخت مشوق صادراتی صورت نگرفته است ولی در مورد راه حل نیازمند جمع بندی و طرح از سوی کشاورزان هستیم تا بررسی کنیم.

نماینده مردم ارومیه اذعان کرد : درمورد بحث سیب، فعلا به گمرک ابلاغ نشده است یا بصورت دوپهلو تصمیم گیری میشود.

وی خاطرنشان ساخت : تلاش میکنیم برای ایجاد و آغاز منطقه ویژه اقتصادی از بخش خصوصی و تلاش های آنان  تا حضور بخش دولتی و …  استفاده کنیم و برای این منظور نیازمند حضور و ایجاد  مشارکت قدرتمندتری از سوی بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.