اصفهان؛

نمایشگاه گروهی عکس «سه‌شنبه‌های بدون خودرو در چهارباغ اصفهان» افتتاح شد

نخستین نمایشگاه گروهی عکس فرهنگ ترافیک با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» شامل 75 اثر برگزیده از 16 عکاس مطرح اصفهان در سیتی‌سنتر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، نخستین نمایشگاه گروهی عکس فرهنگ ترافیک با عنوان «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» شامل 75 اثر برگزیده از 16 عکاس شهر اصفهان عصر پنجشنبه با حضور مدیران شهری و مسئولان اصفهان در سیتی‌سنتر افتتاح شد.
در این نمایشگاه 75 اثر برگزیده از 16 عکاس مطرح استان اصفهان که از برگزاری 18 هفته از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی این شهر تهیه شده، برای علاقه‌مندان به نمایش در آمده است.
در این رویداد فرهنگی، ترافیکی و زیست محیطی آثار عکاسان خبری و هنری امير حسيني، آريا جعفري، فرزاد خبوشاني، علي خدايي، محمد شريف، حميدرضا نيكومرام، محسن هيئتيان، مجيد حجتي، معين مرتضوي، رسول شجاعي، مرتضي زنگنه و مهدي زرگر و همچنین آزاده عزيزيان، مرضيه رزاززاده، ريحانه حلاج‌نژاد و مهناز ملكی به نمایش در آمده است.
برگزاری این نمایشگاه، اقبال مردم از استفاده دوچرخه را نمایش داد
مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان در حاشیه گشایش نمایشگاه سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار داشت: افتخاری شامل من و همکارانم شد تا از نمایشگاه عکس سه‌شنبه‌های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان، بازدیدی به عمل آوردیم.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، تصاویر بسیار زیادی در معرض دید، مردم قرار گرفته شده و قطعا عکاسان بسیار حرفه‌ای باعث زیباتر شدن این تصاویر شده‌اند.
شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌های ترافیکی شهر ادامه داد: طی ماه‌های گذشته برنامه ترافیکی شهر اصفهان راه‌اندازی شده که از طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: این برنامه، با مجموعه‌ای از کارها‌ی سخت‌افزاری مانند خرید اتوبوس، راه‌اندازی قطار شهری و تراموا ادامه پیدا می‌کند و این نمایشگاه اقبال مردم را از استفاده از دوچرخه به خوبی نشان داده است.
نمایشگاه انعکاس زحمات دست‌اندرکاران پویش مردمی ترافیک است
رضا امینی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: اصفهان و مردم این شهر به هوای پاک نیازمند هستند و مردم و مسئولان همراهی بسیار خوبی برای داشتن هوای سالم در شهر اصفهان داشته‌اند.
وی بیان کرد: استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی قطعا باعث آلودگی هوا خواهد شد و امیدواریم این برگزاری این نمایشگاه که انعکاس زحمات دست‌اندرکاران پویش مردمی ترافیک است، در ایجاد فرهنگ فراگیر و همه‌جانبه در سطوح و بخش‌های مختلف شهری به نحوی اثرگذار باشد که به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.
رئیس شورای شهر اصفهان گفت: امیدواریم این طرح ادامه‌دار باشد و بتوانیم محورهای دوچرخه به‌صورت پیوسته و امن ایجاد کنیم تا در فصول مختلف سال امکان استفاده برای آحاد مردم ایجاد شود.
سه‌شنبه‌های بدون خودرو شایستگی برگزاری این نمایشگاه را داشت
سعید ساکت، مدیر پویش مردمی ترافیک اصفهان نیز در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان این بود که حرکت‌های آن صرفاً تبلیغاتی و بر مبنای شعار نباشد تا بتوانیم مدلی از فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم.
وی تصریح کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو به دلیل فراگیری در سطح ملی، شایسته برپایی این نمایشگاه بود و اتفاقات رخ داده در آن روز‌ها را در قالب عکس به مردم نمایش داد.
مدیر پویش مردمی ترافیک گفت: خوشبختانه با همراهی خوب 16 عکاس بسیار مطرح در شهر اصفهان این نمایشگاه با 75 اثر بسیار دیدنی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در معرض دید همگان قرار گرفته است.
سه‌شنبه‌های بدون خودرو به عنوان یک حرکت ملی لقب گرفت
علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: سه‌شنبه‌های بدون خودرو به عنوان یک شعار جهانی زمانی که به اصفهان رسید و در خیابان چهارباغ اصفهان قدم گذاشت به عنوان یک حرکت ملی لقب گرفت .
وی تصریح کرد: از اصفهان بود که این شعار به کل کشور رسید و ضروری بود که توسط عکاسان خوب شهرمان به قاب تصویر درآید و ماندگار شود. این حرکت از پویش مردمی ترافیک آغاز شد و آرام آرام به پیاده‌سازی چهارباغ منتهی می‌شود و این پویش یکی از عملی‌ترین پویش‌هایی بوده که تا کنون راه‌اندازی شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه گروهی عکس سه‌شنبه‌های بدون خودرو همه‌روزه از 26 آذر تا 2 دی از ساعت 10 صبح الی 22 به محل نگارخانه سیتی‌سنتر اصفهان واقع در طبقه اول این مجموعه مراجعه کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار