اصفهان؛

فعالیت نیمی از صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور در اصفهان

مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی کشور گفت: صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در کشور اندک می باشند که 50 درصد آنها نیز در استان اصفهان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود بیگلر دیشب در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی وآزمایشگاهی اصفهان با اشاره به وضعیت تجهیزات پزشکی کشور و بازار آن افزود: یکی از مشکلات جدی در صادرات محصولات پزشکی، تعداد کم تولیدکنندگان داخلی در رقابت با گروه های جهانی است .
وی ادامه داد: این تولید کنندگان هنوز نتوانسته اند به بازار جهانی راه پیدا کنند و باید برای این امر برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی کشور اظهار کرد: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در استان اصفهان در زمینه تولید و کیفیت محصول ،موفق بوده اند و با تقویت این شرکتها درابعاد مختلف باید زمینه معرفی آنها رادر حیطه بین المللی فراهم کنیم.
بیگلر در نظرگرفتن بسته های حمایتی دولت برای معرفی تولیدکنندگان به حوزه جهانی را یکی از اقدام های مهم دانست و گفت: اگر نتوانیم در نمایشگاه ها قراردادهای بین المللی را امضا کنیم باید یقین بدانیم که به بیراهه می رویم.
وی به تولید محصولات مشترک ایران با کمپانی های بزرگ جهان که در 2 سال اخیر اتفاق افتاده اشاره کرد وگفت: اداره صادرات در کشور تشکیل شده و اولین فعالیت این اداره تفاهم نامه ای بین معاونت فناوری ریاست جمهوری بااین اداره است .
مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی کشور گفت: طرح رتبه بندی شرکت ها و محصولات و فرآورده های داخلی نیز با همت انجمن های تخصصی تا پایان امسال انجام می شود .
وی افزود: سال گذشته بالغ بر 1.5 میلیارد دلار ارزش واردات بازار محصولات پزشکی به کشور بوده است که در سال های اخیر شاهد سیر صعودی تولیدات بوده ایم .
بیگلر، ارزش تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی را بالغ بر 750میلیون دلار اعلام و تاکید کرد: اگر با این سرعت حرکت کنیم ، می توانیم بازار متقاضیان این محصولات را از خارج جذب کنیم وبا این کار، بازار رقابت را از واردات گرفته و بخش عمده ای از محصولات مورد نیاز ما توسط تولیدکنندگان داخلی تامین خواهد شد.
وی از تولیدکنندگان خواست به بازار داخلی فکر نکنند و برای موفقیت به بازارهای خارج و فضای بیرون از ایران بیندیشند و تا سال 1404 در منطقه مقام اول را کسب کنند.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی اصفهان عصر چهارشنبه گشایش یافت و تا 18 دی ماه برپا خواهد بود.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.