اصفهان؛

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در اصفهان گشایش یافت

یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (تجهیزات صنعتی و کارگاهی) و دومین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات و نظافت صنعتی عصر دیروز در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،در این دوره از نمایشگاه 141 شرکت کننده از استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و آذربایجان شرقی و نمایندگی های فروش کشورهای ترکیه، آلمان و تایوان در 9 هزار و 200 مترمربع فضای نمایشگاهی گرد هم آمدند تا آخرین نمونه محصولات و خدمات شرکت ها در زمینه انواع ماشین آلات خط تولید، صنایع و تجهیزات خدمات صنعتی و کارگاهی، ابزار آلات صنعتی، صنایع و خدمات وابسته کارگاهی، نظافت صنعتی و خدمات صنعتی را ارائه کنند.
در این نمایشگاه همچنین نشریات تخصصی حضور داشته و اختصاص سالن نقش جهان به ماشین آلات و دستگاه های سی. ان. سی خط تولید از جمله ویژگی های این دوره است.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست خبری پیش از افتتاح نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه ارائه و آشنایی صنعتگران وتولید کنندگان با تازه و به روزترین تجهیزات و ماشین آلات برای همگام شدن با صنعت روز دنیا، کاهش هزینه ها و بالا بردن بازده و راندمان تولید است.
محمد مجیری افزود: صنعت در شرایط کنونی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که تنها با اراده جمعی و افزایش رقابت و رقابت پذیری و حمایت مسئولان می توان از این برهه به سلامت گذر کرد.
وی تاکید کرد: رسیدن به هدف نهایی که تعالی صنعت و خروج از رکود را در پی دارد، نیازمند زمان، صبر وحوصله و تلاش و پایداری صنعتگران است.
مجیری تصریح کرد: توسعه صادرات مهمترین راه برای خروج از رکود است و تولیدکنندگان ما نباید افق فعالیت خود را به یک محدوده خاص متمرکز کنند بلکه نگاه آنها باید جهانی باشد.
وی گفت: همه ما از مشکلات آگاهیم اما آینده روشنی در پیش است زیرا فعالیت های خوبی برای بهبود اوضاع انجام شده، باید با دید مثبت تر و امیدوارانه تر به سمت اهداف والا گام برداشت و به جای انتقاد از مسائلی که همه ما از آنها آگاهیم برای بهتر شدن و رفع همه کاستی ها تلاش کرد.
در خلال این نمایشگاه، یک صنعتگر و تولیدکننده قطعات خودرو در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: تنها خواسته ما از مسئولان، پرداخت مطالبات ماست.
کریم جعفرپیشه افزود: از ابتدای سال 84 با واردات قطعات و کالاهای چینی، چرخ تولید از حرکت باز ایستاد و رکودی که الان گرفتار آن شده ایم را رقم زد.
وی گفت: هم اکنون در شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر اصفهان، 60 درصد از تولیدکنندگان که اغلب کوچک یا متوسط هستند، تولیدشان به نصف یا یک سوم کاهش یافته و تنها دلیلشان از ادامه تولید ماندن در حرفه شان است.
نماینده هیات امنای شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر اصفهان، عنوان کرد: در پرداخت مالیات و ارزش افزوده ما باید به موقع عمل کنیم زیرا در غیر اینصورت با جریمه های کلان روبرو می شویم، اما پرداخت مطالبات ما توسط خودروسازها در بهترین حالت سالیانه صورت می گیرد.
جعفرپیشه خواستار توجه و ورود مسئولان به حل مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان پیش از از پا درآمدن آنها و از کار افتادن تولیدکنندگان داخلی شد و افزود: به جرات می توان گفت که اگر شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر اصفهان، از پای در بیاید کل صنعت کشور بویژه در زمینه تولیدات خودرو ضربه سهمگینی خواهد خورد.
وی گفت: خواسته واقعی ما این است که با تولیدکنندگان داخی مانند صادرکنندگان خارجی رفتار کنند زیرا آنها تا پولی دریافت نکنند هیچ قطعه ای به سازندگان ما تحویل نمی دهند حال آنکه بیشتر قطعات تولید داخل کیفیت بسیار بالاتری دارد.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (تجهیزات صنعتی و کارگاهی) و دومین نمایشگاه تخصصی ابزار آلات و نظافت صنعتی از یکم تا چهارم دی ماه سال جاری پذیرای بازدیدکنندگان و امروز  ویژه بازدید متخصصین است.
این نمایشگاه همچنین پذیرای هیات تجاری 52 نفره از کشور مالزی و بازدیدکنندگانی از شهرک های صنعتی استان اصفهان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.