همکاری بانک ها در زمینه صدور ضمانت نامه بانکی و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان

رییس صندوق نو آوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری گفت: با توافق صورت گرفته با برخی از بانک های کشور این موسسات در زمینه صدور ضمانت نامه بانکی و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان با این صندوق همکاری می کنند.

همکاری بانک ها در زمینه صدور ضمانت نامه بانکی و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان
سلطانی رییس صندوق نو آوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری بانک های کشور با این صندوق اظهار داشت: این صندوق با یکسری از بانک های کشور تفاهم نامه مبنی بر استفاده از تسهیلات بانکی در جهت همراهی شرکت های دانش بنیان به امضا رسانده است.

وی یاد آور شد: بانک های طرف قرارداد پذیرفته اند که منابع خودشان  را به سمت شرکت های دانش بنیان نوپا با هدف توسعه این شرکت ها و تولید محصولات فناوری و تجاری سازی کالاها بیاورند.

سلطانی عنوان کرد: بانک های عامل کار صدور ضمانت های بانکی را برعهده دارند و آنها در زمینه لیزینگ قول مساعد داده اند تا شرکت های دانش بنیان را حمایت کنند.

وی ابراز داشت: از میان هزار و 506 طرح دانش بنیان مصوب شده این صندوق که قرار است تسهیلات به آنها تعلق بگیرد مبلغی بالاتر از 900 میلیارد تومان به آنها پرداخت می شود و به طورکلی هزار و 300 میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

سلطانی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی 530 طرح در دست بررسی دارد که مبلغ هزارمیلیارد تومان تقاضای مالی این شرکت ها است و امسال این صندوق از تعداد تقاضای خوبی برخوردار است که به دلیل کمبود نیروی انسانی فشار کاری بر روی پرسنل بالا است.

وی گفت: صاحبان شرکت های دانش بنیان که طرح های شان در دست بررسی و ارزیابی است اجازه دارند از طریق سیستم سامانه غزال به صورت الکترونیکی از مرحله رسیدگی به طرح شان مطلع شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار