تأمین هزینه‌های دانشگاه‌ها از طریق فروش محصولات دانش‌بنیان/ فرهنگ مصرف کالاهای دانش‌بنیان باید در کشور نهادینه شود

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی و راهبردی معاونت علمی فناوری گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق فروش تولیدات دانش بنیان بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنند.

الیا‌سی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی و راهبردی معاونت علمی فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نهادهای سیاست‌گذار در توسعه فناوری کشور اظهار داشت: سازمان‌های ذیربط سیاست‌گذار در توسعه نوآوری و تکمیل فرهنگ‌های آن اهداف مهمی را دنبال می‌کنند که تدوین سیاست‌های پیوست فناوری از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی کشور جذب سرمایه‌های خارجی پیوست فناوری بوده و در این راستا طرح‌های خوبی در شورای اقتصاد مقاومتی مصوب شده است و یکی از دغدغه ‌های اصلی این معاونت اجرای این مصوبات است.

الیا‌سی عنوان کرد: 9 وزارت‌خانه در بازار سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان همکاری خوبی دارند و در این زمینه مصوبات خوبی در جهت توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد بازارهای جدید داخلی و بین‌المللی شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 2 هزار و 800 شرکت‌ دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و آمار آنها در حال افزایش است و به همین خاطر فروش محصولات و تجاری سازی تولیدات آنها یکی از دغدغه‌های مهم این ستاد محسوب می‌شود.

ا‌لیاسی تأکید کرد: وزارت علوم تأکید ویژه‌ای به بحث کارآفر‌ینی و تأسیس مراکز رشد دانشگاهی دارد و در همین راستا این ستاد توجه ویژه‌ای به بحث ایجاد پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارد.

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی و راهبردی معاونت علمی فناوری ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان‌شان بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق تأمین کنند و با این کار باری از دوش کشور برداشته می‌شود.

وی یادآور شد: ما باید در کشور فرهنگ مصرف کالاهای دانش‌بنیان را ایجاد کنیم و دوره‌های علم و فناوری نیازمند استمرار است تا نتایج مطلوبی کسب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.