مشهد؛

استفاده از راهکارهای نوین درمانی در درمان سرطان حنجره

دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در درمان سرطان حنجره از اقدامات درمانی مختلف و نوینی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه انجام می شود.

استفاده از راهکارهای نوین درمانی در درمان سرطان حنجرهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر احسان خدیوی رادیوتراپی، پرتودرمانی، لیزر و جراحی باز را از جمله روش های درمانی سرطان حنجره عنوان کرد و افزود: پیش از هر اقدام درمانی، با استفاده از تکنیک های نوین تصویر برداری و بر اساس سن، جسن، توانایی قلب و ریه بیمار مورد ارزیابی کامل قرار می گیرد تا با توجه به پیشرفت سرطان و نوع تومور، اقدام درمانی انجام شود.
وی با بیان اینکه در صورت تشخیص زود رس سرطان حنجره می توان با یک اقدام از جمله لیرز و یا رادیوتراپی و بدون آسیب رساندن به حنجره بیمار را به زندگی عادی بازگرداند گفت: بی توجهی به علائم سرطان موجب تشیخص دیرهنگام آن می شود که این امر گاهی با برداشت کامل حنجره و معلولیت برای بیمار همراه است.
دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرفتگی صدا بیش از ده روز یا دو هفته بدون عارضه سرماخوردگی از مهمترین علائم ابتلا به سرطان حنجره به شمار می رود.
خدیوی افزود: استعمال دخانیات و مصرف الکل از مهمترین دلایل ابتلا به سرطان حنجره عنوان است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.