مشهد؛

آغاز کمپین سراسری " اهدای خون از یلدا تا نوروز "

به منظور جلوگیری از کاهش ذخایر خون و فرآورده ها، به ویژه پلاکت که دارای طول عمر کوتاه سه روزه است، کمپین " اهدای خون از یلدا تا نوروز " برنامه ریزی شده است.

آغاز کمپین سراسری  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در این مدت مراکز انتقال خون آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون به صورت انفرادی و یا در قالب سازمان های مردم نهاد هستند.
اسلامی با اشاره به اینکه همزمان با فصل سرما، مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون کاهش پیدا کرده است، افزود: با توجه به این که ما درصدی از نیازهای بیمارستان های استان را از ذخایر خونی تامین می کنیم و ذخایر خون پایگاه های اهدای خون نیز محدود هستند در صورتی که روند مراجعه مردم به پایگاه های اهدای خون به همین شکل ادامه پیدا کند در پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی با چالش روبه رو خواهیم بود.
وی ضمن دعوت از عموم مردم برای اهدای خون و تامین نیاز بیماران، گفت: سن اهدا کنندگان خون باید ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال برای افرادی که تا کنون اهدای خون نداشته اند و ۶۵ سال برای افرادی که تا کنون اهدای خون داشته اند باشد.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: وزن اهدا کنندگان خون باید ۵۰ کیلو و فواصل اهدای خون سه ماه باشد که بر این اساس آقایان می توانند چهار بار و خانم ها سه بار در طول سال اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.
اسلامی گفت: برخورداری از سلامت جسمی و عمومی و همچنین نداشتن بیماری خاص نیز از دیگر شرایط اهدا کنندگان خون است که اهدا کنندگان باید قبل از مراجعه به پایگاه های اهدای خون با خوردن غذایی سبک و همراه داشتن کارت ملی به این امر خداپسندانه اقدام کنند. وی افزود: با انجام معاینات پزشکی در پایگاه های اهدای خون در صورت مراجعه فردی که به بیماری کم خونی دچار است ممانعت لازم صورت گرفته و از افراد دچار به کم خونی، خون گرفته نمی شود.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: کمپین ، سراسری ، اهداخون ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.