کرمان؛

تجلیل از 15 برگزیده در جایزه باستانی پاریزی

در مراسم اعطای جایزه باستانی پاریزی در حوزه های مختلفی از جمله تاریخ، مردم شناسی، ادب و فرهنگ عامه از 15 برگزیده تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در آئین آغاز رسمی اجرای طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی ایرانی (با رویکرد فرهنگی و پژوهشی) و اعطای جایزه باستانی پاریزی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزارشد، افزود: فرهنگ قدرشناسی از بزرگان و مفاخر به تدریج در حال ترویج است.

وی برگزاری این آئین را اقدامی مهم و ابتکاری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و یادآور شد: پس از انتصاب به عنوان استاندار کرمان، دو مرتبه توفیق دیدار با استاد باستانی پاریزی را داشتم و در این دیدارها علاقه وافر این استاد گرانقدر به آبادانی و توسعه استان به وضوح مشاهده می شد.
استاندار کرمان به توصیه های استاد باستانی پاریزی به استاندار بومی کرمان اشاره کرد و گفت: این شخصیت ارزشمند در هر دیدار بر تلاش مدیریت استان با همکاری مردم برای توسعه و آبادانی استان کرمان تاکید می کرد.
رزم حسینی با اشاره به انتقاد استاد باستانی پاریزی به پرداخت یارانه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: استاد باستانی پاریزی مکرر بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید می کردند و به عنوان نمونه به تجویز مردم کم درآمد توسط یک پزشک اشاره کرد که از بیماران می خواست تا به جای هزینه تجویز، باغ را شخم بزنند.
وی سوق دادن موضوع پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت شناسایی مفاخر ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی را اقدامی ارزشمند دانست و تصریح کرد: کرمان با وجود گلاب زاده رئیس مرکز کرمان شناسی، ذخایر خوب اطلاعاتی از مفاخر و بزرگان این مرز بوم در اختیار دارد که می تواند این اطلاعات مورد بهره برداری قرار گیرند.
این جشنواره در مرحله اول با هدف تکریم نام یکی از فرزندان کرمان یعنی باستانی پاریزی که خدمات بی‌شماری به کشور و کرمان کرده است برگزار شد و در مرحله دوم فراهم کردن فرصتی برای بحث بیشتر درباره تاریخ کرمان، فرهنگ و ادبیات عامه در کرمان و کشور و تشویق نویسندگان و دانشجویان می باشد.
از مجموع 128 اثر ارائه شده به دبیرخانه این جشنواره در حوزه های مختلفی همچون بخش تاریخ، مردم شناسی، ادب و فرهنگ عامه، 107 اثر در اختیار داوران قرار گرفت که از این مجموع از 3 اثر در بخش تاریخ، 3 اثر در بخش مردم شناسی و 9 اثر در بخش ادب و فرهنگ عامه برگزیده شده و از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور، استاندار کرمان و ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار