دستور العمل اجرایی AFC و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017

کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران دستور العمل اجرایی AFC و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 را به 4 نماینده ایران در آسیا ابلاغ کرد.

دستور العمل اجرایی AFC و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛به نقل از سایت سازمان لیگ برتر فوتبال، دستور العمل اجرایی AFC  و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 را برای مدیران عامل باشگاه های پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال خوزستان و استقلال تهران ارسال  کرد. نکات مهم این دستور العمل به شرح زیر است:

1-    با توجه به شرایط آب و هوایی و کیفیت زمین مسابقه، هر تیم می تواند به مدت 60 دقیقه یک یا دو روز قبل از مسابقه در استادیوم محل برگزاری مسابقه تمرین نماید. در صورتیکه استادیوم دارای چمن مصنوعی می باشد، تیم ها می توانند از دو تمرین به مدت 60 دقیقه و یا یک تمرین رسمی به مدت 120 دقیقه که می تواند یک  یا دو روز قبل از مسابقه باشد استفاده نمایند. 15 دقیقه اول تمرین رسمی برای کلیه رسانه ها آزاد می باشد و در صورت تصمیم تیم ادامه تمرین می تواند بدون حضور رسانه ها برگزار شود.
2-    در صورتیکه تیم ها نخواهند روز قبل از مسابقه در استادیوم اصلی تمرین نمایند  می باید ناظر مسابقه را از محل و زمان تمرین مطلع نمایند.
3-    برای هر مسابقه تعداد 10 الی 12 توپ جمع کن مجهز به صندلی برای نشستن می باید حضور داشته باشند.
4-    هر تیم تعداد 15 عدد توپ برای تمرین و تعداد 10 عدد توپ برای هر مسابقه قبل از آغاز مسابقات توسط AFC   دریافت می نماید.
5-    مدیر تیم و مدیر رسانه ای تیم کلیه مسئولیت های هماهنگی مربوط به تیم های حاضر و مسایل مرتبط رسانه ای را عهده دار می باشند.
6-    هر تیم میهمان می باید حداقل 2 روز قبل از مسابقه در شهر محل برگزاری مسابقه حضور داشته باشد. در صورتیکه تیم میهمان تمایل به حضور در شهر محل برگزاری  مسابقه یک روز قبل از مسابقه را دارد می باید درخواست رسمی خود را به همراه دلایل موجه مربوط و برنامه پروازی نهایتا تا 7 روز قبل از مسابقه به AFC    اعلام نماید.
در صورتیکه تیم میهمان بیش از 2 روز قبل ازآغاز مسابقه و یا یک روز بعد از مسابقه در شهر محل برگزاری حضور داشته باشد ، کلیه هزینه های اضافی مربوط به عهده باشگاه میهمان می باشد.
7-باشگاه میزبان می باید کلیه هزینه های حمل و نقل داخلی تیم میهمان را در داخل شهر  محل برگزاری مسابقه عهده دار باشد.
8-    هتل تیم های میهمان، میزبان، ناظران و داوران مسابقه می باید متفاوت از یکدیگر باشد
9-    هر تیم موظف به ارسال لیست تیم به همراه کپی گذرنامه های معتبر حداقل 30 روز قبل از مسابقه به کشور میزبان جهت دریافت ویزا می باشد.
10-    نشان مسابقات می باید بر روی آستین راست و نشان کمپین مسابقات بر روی آستین چپ نصب گردد.
11-    باشگاه میزبان می باید حداکثر 2 روز قبل از مسابقه شرایط استادیوم را بدون هیچ گونه تبلیغ تجاری و... آماده برگزاری مسابقه نماید.
12-    هر تیم میزبان موظف به هماهنگی دو دستگاه آمبولانس حداکثر تا 90 دقیقه قبل از شروع مسابقه در روز بازی مجهز به DEFIBRILLATOR، اکسیژن و صرفا برای تیم ها می باشد. همچنین تیم میزبان می باید حداقل یک دستگاه آمبولانس در طول زمان تمرین تیم میهمان مهیا نماید.
13-    اتاق پزشکی استادیوم نیز می باید بر اساس آئین نامه های مربوطه مجهز به تجهیزات اصلی و حیاتی از قبیل دستگاه AEDو... نیز باشد.
14-    باشگاه ها موظف به انعقاد قرارداد با نزدیک ترین بیمارستان به استادیوم مسابقه جهت ارایه خدمات شبانه روزی در صورت نیاز می باشد.
15-    تیم میزبان می باید از زمان حضور ناظران و داوران AFC  تا یک روز بعد از مسابقه امکانات ذیل را برای برگزاری مسابقه به هزینه خود مهیا نماید:
الف- 8 باب اتاق یک تخته در هتل پنج و یا چهار ستاره بین المللی
ب- سه وعده غذایی به صورت بوفه به همراه یک میان وعده در روز مسابقه
ج- حداقل 6 لیتر آب روزانه برای هر نفر
ح -خدمات خشکشویی روزانه
د- 3 نفر مسلط به زبان  انگلیسی به عنوان همراه برای تیم میهمان، ناظر و گروه داوری در طول مدت اقامت.
ذ- یک دستگاه اتومبیل سواری برای ناظر مسابقه در طول مدت اقامت به همراه یک دستگاه اتومبیل ون برای گروه داوری به ظرفیت 7 نفر.
16-باشگاه میزبان بعد از مسابقه موظف به ارایه یک نسخه از مسابقه بر روی DVDو یا  USB FLASH به ناظر مسابقه و همچنین ارسال یک نسخه به AFC    حداکثر یک روز بعد از مسابقه می باشد. علاوه بر این باشگاه ها می باید از کیفیت نسخه ارایه شده اطمینان حاصل نمایند. شایان ذکر است عدم تحقق این مساله می تواند منجر به جریمه 3000 دلاری برای هر باشگاه گردد.
17-باشگاه میزبان موظف به انجام امور هماهنگی مربوط به برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی قبل از مسابقه با حضور سرمربیان ویکی از بازیکنان اصلی تیم با هماهنگی مدیر رسانه ای مسابقه در محل باشگاه ، استادیوم ، هتل و... می باشد.
18- باشگاه موظف به ارایه 2 بلیت VVIP، 5 عدد بلیت VIP،  20 عدد بلیت درجه یک بدون هیچ گونه هزینه ای به باشگاه میهمان می باشد. علاوه بر این باشگاه ها موظف به تهیه و ارایه 50 عدد بلیت VIP ، 450 عدد بلیت درجه یک و 350 عدد بلیت درجه دو به AFC   برای هر مسابقه می باشد.
19- باشگاه میزبان می باید 5 درصد از ظرفیت قابل فروش استادیوم را در یک منطقه ایمن در اختیار تماشاگران میهمان قرار دهد. شایان ذکر است بلیت این قسمت می باید تسوط باشگاه میهمان خریداری گردد.
20- کلیه مسئولیت ثبت اخطارها، اخراج ها ومحرومیت های بازیکنان و کادرفنی و همچنین انتقال محرومیت ها از یک مرحله به مرحله دیگر متوجه باشگاه ها می باشد و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با ابلاغ و ثبت اخطارها ، اخراج ها ومحرومیت های دیگر برای بازیکنان و کادرفنی عهده دار نمی باشد. در همین رابطه توجه آن باشگا محترم را به ماده 57 از آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 جلب می نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار