اهواز؛

جنوب کشور میزبان برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7

رزمایش مشترک و سراسری مدافعان آسمان «ولایت 7» از روز دوشنبه 6 دی ماه 95 به مدت 3 روز در منطقه ای به وسعت بیش از 496 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بیان داشت: این رزمایش که در نوع خود رزمایشی بزرگ، تخصصی و سراسری به شمار می آید، بخش وسیعی از منطقه جنوب کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران از ماهشهر تا چابهار به نقطه عمق، از اهواز و دزفول تا شیراز و متصل به کرمان و از چابهار به طرف دریای عمان و خلیج فارس در جزایر سه گانه تا مرزهای هوایی و دریایی کشور را در بر می گیرد.

وی افزود: رزمایش آسمان ولایت 7 همچنین در بیش از یک هزار نقطه دفاع هوایی در سطح تمام نیروهای مسلح و با بهره گیری از توان عملیاتی بیش از 17 هزار تن از کارکنان پایور و وظیفه که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن حضور دارند برگزار می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: یگان هایی از پدافند هوایی ارتش و سپاه به همراه یگان های کنترل عملیات از نیروهای دریایی ارتش و سپاه، نیروهای هوایی ارتش و هوافضای سپاه، توپخانه و دیده بانی نیروی زمینی ارتش و سپاه، دفاع هوایی نیروی انتظامی و بسیج در اجرا و برگزاری این رزمایش مشترک و سراسری ،مشارکت و همکاری دارند.

اسماعیلی اظهار داشت: از دیگر مشخصه های برگزاری این رزمایش بزرگ و سراسری این است که برای انتقال تجربه به جوانان پدافند هوایی به صورت عملی قرارگاهی به نام حضرت علی اکبر(ع) پیش بینی و تشکیل شده است که در این قرارگاه جوانانی با سن خدمتی زیر 15 سال حضور دارند.

وی ادامه داد: این افراد فرصت این را خواهند داشت که به صورت تصمیم سازی، تصمیم گیری تا مرحله اجرا و تست گرم خودشان بخشی از این رزمایش را در یک یا تمام روزها انجام دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اذعان کرد: همچنین در اجرا و برگزاری این رزمایش تخصصی جنگنده های نیروی هوایی ارتش از جمله جنگنده‌های اف 4 نیز مشارکت خواهند داشت و سامانه دفاع موشکی اس300 به محض گسترش در بقیه تاکتیک ها به غیر از این رزمایش، تست(آزمایش) خواهد شد.

امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: آنچه که این رزمایش را مشخص و منحصر به فرد می‌کند، برگزاری آن به عنوان هفتمین رزمایش در مدت تشکیل هشت سال قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) آجاست.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مشخصه‌ های برگزاری این رزمایش این است که این رزمایش مشترک و سراسری در حساس ترین نقطه کشور برگزار می‌شود و ما شاهد حضور تعدادی از هواپیماهای فرامنطقه ‌ای در بیرون از مرزهای هوایی خلیج فارس و دریای عمان هستیم که تاکید و توصیه همیشگی ما بر این است که این هواپیماها همچون گذشته باید حریم خود را حفظ کنند و از صحنه و محدوده رزمایش دور باشند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اذعان داشت: یکی دیگر از مشخصه‌های برگزاری این رزمایش استفاده تلفیقی از سامانه‌های دفاع هوایی ارتش و سپاه در حوزه راداری، شنود الکترونیکی، موشکی در سه ارتفاع پایین، متوسط و بالا در تمام طیف‌های فرکانسی، وی. اچ .اف، یو. اچ .اف و اچ. اف است که در حقیقت در این رزمایش، جنگ الکترونیک در حجم بالا آزمایش و ارزیابی خواهد شد.

فرزاد اسماعیلی حجم بالای شلیک‌ها در مدت زمان مشخص را از دیگر ویژگی‌ برگزاری این رزمایش برشمرد و گفت: این شلیک‌های توپخانه‌ای و موشکی پس از کشف، شناسایی و رهگیری دشمن فرضی که هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین انجام خواهند داد، صورت می‌گیرد و به امید خدا در حوزه جنگ الکترونیک، دفاع منسجمی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حجم بالای شلیک موشک‌ها و توپخانه‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که در همان ساعات تعدادی بالایی از هواپیماهای مسافربری از فراز این منطقه به سلامت عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.