طی تذکراتی در صحن مطرح شد:

دفاع کریمی قدوسی از اقدام خود نسبت به افشای اظهارات ظریف در صحن علنی

نماینده مردم مشهد طی تذکری از اقدام خود نسبت به افشای اظهارات وزیر امور خارجه کشور در جلسه کمیسیون امنیت ملی دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات طی تذکری در صحن علنی امروز یکشنبه 5 دی ماه خطاب به رئیس مجلس گفت: در ادامه مطالبی که کواکبیان نماینده تهران اعلام داشت و اشاره کرد به شخصی که نوار صوتی مذاکرات کمیسیون امنیت ملی را پخش کرده کذب و خلاف واقع بوده  بنده برای تنویر افکار عمومی و نمایندگان توضیحاتی را عرض می کنم.

وی ادامه داد: ماده 77 آئین نامه داخلی مجلس اذعان می کند که نمایندگان بر اساس اصل 84 و 86 در اظهار نظر خود درباره همه مسائل کشور مسئولیت دارند البته باید مرز شرع، قانون و حقوق افراد را باید کاملا حفظ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس تصریح کرد: ما سوگند خوردیم شب و روز بر اساس قانون و حق نمایندگی خود اظهار نظر کنیم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه بر اساس اصول حاکم بر کمیسیون ها وزرا و معاونانشان برای امر بودجه در محل کمیسیون ها حضور می یابند افزود: ظریف و معاونانش به کمیسیون امنیت ملی آمدند تا هم پاسخ دیدار اعضای کمیسیون را داده باشند و هم در مورد بودجه 96 صحبت کنند که وی در فضای کمیسیون جمع بندی و تحلیل خود را نسبت به نقض برجام توسط امریکا اعلام داشت.

نماینده مشهد تاکید کرد: بنده متن نوار آن جلسه را پیاده کرده و در اختیار رسانه ها قرار داده ام و هیچ مطلب محرمانه ای در این میان نبود بلکه دانستن آن مطالب موجب تقویت انسجام ملت شده و عزم و اراده ما را برای دریافت حقوقمان بیشتر می کرد.

وی ادامه داد: جلسات کمیسیون مشترک برجام تشکیل می شود و متن مذاکرات آن بلافاصله در دنیا پخش می شود حال اگر این مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی آن هم سخنانی عادی را به مردم برسانیم خلاف است؟ این فضا سازی ها تنها جفا در حق نمایندگان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آن چیزی که وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت و منتشر کردیم را برخی از همکاران در جلسه امروز ظهر گوش کرده و متن را امضا کردند و تنها مفاد مهمش این بود که ظریف اعلام کرد توافقی که با کری کرده ایم را اکنون تنها در اینجا می گویم و نه در بیرون بنده اشتباه کردم، بر اساس یک توافق استراتژی خود را کنار گذاشتم و بر مبنای آن توافق ما اعلام کردیم که تبدیل شد به موضع جمهوری اسلامی ایران و این را می پذیرم و من اشتباه کردم.

کریمی قدوسی بیان داشت: ظریف در جای دیگر هم گفت این قضیه ما موقع بحث تمدید تحریم ها است که چرا تمدید شد یعنی ما با صحبتی که با کری داشتیم و قولی که وی داد آمدیم و یک موضع علنی گرفتیم که بنده اشتباه کردم و رسما نباید بر اساس اظهارات این بابا ( کری ) اقدام می کردیم بلکه باید بر اساس همان استراتژی که تعیین کرده بودیم که کنگره را در هشت سال حذف می کردیم عمل می کردیم.

وی تاکید کرد: نصح صریح اظهارات نمایندگان است که در اصل 84 قانون اساسی تاکید کرده هر نماینده ای در برابر ملت مسئول است و حق دارد درباره مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۵
خدا خیرت دهد که مردم را باخبر کردی
آخرین اخبار