اجرای طرح آب شیرین‌کن در ۵۰ نقطه ساحلی کشور

وزیر نیرو گفت: طرح آب شیرین‌کن در ۵۰ نقطه ساحلی کشور در حال اجراست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها آب آشامیدنی مردم ساحل‌نشین کشور تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید چیت‌چیان ظهر امروز  با بیان اینکه خشکسالی مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است اظهار داشت: بیش از 15 سال است خشکسالی در کشور وجود دارد که این وضعیت تأمین آب مورد نیاز بسیاری از شهرها و روستاها را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است، تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های تأمین آب در نقاط ساحلی کشور  شیرین‌سازی آب دریاست که طرح‌هایی در این زمینه تدوین و اجرایی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در گستره سواحل طرح‌های آب شیرین‌کن اجرا کرده است، افزود: وزارت نیرو در گستره سواحل دریای عمان و خلیج‌فارس طرح‌های آب شیرین‌کن اجرایی کرده است.

چیت‌چیان از اجرای طرح آب شیرین‌کن در 50 نقطه ساحلی خبر داد و گفت: 50 نقطه ساحلی کشور با استفاده از شیرین‌سازی آب دریا به آنان آبرسانی می‌شود و این طرح نوین تحول بزرگی در تأمین آب مورد نیاز مناطق ساحلی دارد.

وی از افتتاح طرح آب شیرین‌کن بوشهر خبر داد و بیان کرد: این طرح با تولید روزانه 10 هزار مترمکعب آب در شهر بوشهر با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده که امروز آب تولیدی این تأسیسات به شبکه آبرسانی شهر بوشهر تزریق می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه نقاط ساحلی استان بوشهر به تجهیزات آب شیرین‌کن مجهز می‌شود، افزود: در اجرای طرح آبرسانی به شهرستان جم که تأسیسات آب شیرین‌کن آن در شهر سیراف قرار دارد بیش از 280 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و این در حالی است که خط انتقال آب این تأسیسات دارای پیشرفت 62 درصدی است. استفاده از آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی از طرح‌های مهم وزارت نیرو است که با اجرا و تکمیل این طرح‌ها مشکل آب آشامیدنی این مناطق برطرف می‌شود.

انتهای پیام /پ

برچسب ها: آب شیرین کن ، عمان ، جم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.