کرمان؛

قدردانی از حضور مردم کرمان در گرامی داشت 9دی

امام جمعه موقت کرمان از حضور کثیر مردم کرمان در گرامی داشت یاد وخاطره حماسه 9دی ماه در این شهر قدردانی کرد.

قدردانی از حضور مردم کرمان در گرامی داشت 9دیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی مقدم ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه کرمان در مصلی این شهر گفت: این حضور در واقع پشتیبانی از نظام و حمایت بی‌دریغ از مقام معظم رهبری است.

وی افزود: شیوه‌های مختلفی برای ارتباط با خدا داریم که از آن جمله می‌توان به عبادت، توبه، دعا و ذکر اشاره کرد.

صباحی مقدم تصریح کرد: در خصوص نحوه دعا کردن سئوالاتی مطرح می‌شود و یکی از سئوالات این است که چرا دعا می‌کنیم، اما مستجاب نمی‌شود، خدا می‌فرماید «شما دعا کنید، من هم دعاها را قبول می‌کنم و جواب دعاکننده را می‌دهم».

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: چه بسا ممکن است، بعضی‌ها از دعا مایوس شوند، اما امام علی (ع) می‌فرماید "تاخیر اجابت دعا نباید تو را از رحمت الهی ناامید و مایوس کند"

وی با اشاره به برخی روایت ها در خصوص نحوه دعا کردن به درگاه الهی اظهار کرد: دعا باید از سینه پاک و قلب پرهیزگار نشأت بگیرد و بهترین دعا، دعایی است که از قلب پاک صادر می‌شود.

صباحی مقدم افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید «زمانی می‌خواهید، دعا کنید، ابتدا حمد و ثنای الهی را بگویید و صلوات بر پیغمبر (ص) بفرستید، بنشینید و در برابر خدا اعتراف به گناه کنید» و افراد حق ندارند در برابر هیچ کس به غیر از خدا اعتراف کند.

وی تصریح کرد: 16 دی روز شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم ، دانشجویان کشورما در عرصه‌های مختلف در حد الگو هستند، اما مطلب زیادی درباره آنها گفته نمی‌شود وخوب نمایشی از آنها در سطح جامعه دیده نمی شود.

امام جمعه موقت کرمان با گرامیداشت 15 دی ماه سالروز شهادت تیمسار سرلشکر ستاری فرمانده نیروی دریایی، بیان کرد: تیمسار سرلشکر ستاری فرمانده نیروی دریایی صاحب ابتکارات فراوانی بود که دشمن نتوانست امثال این شهید بزرگوار را تحمل کند در نتیجه به شهادت رسانید.

امام جمعه موقت کرمان سال نو میلادی ر ا به هموطنان مسیحی و دیگر مسیحیان عالم تبریک گفت.
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.