کرمانشاه؛

برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم

شهردار کرمانشاه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در قشم، گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری فرصتی برای بازشناسی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان است و می‌تواند دستاوردهای چشمگیری در حوزه فرهنگ و هنر برای استان داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آرش رضایی تصریح کرد: باید از ظرفیت هایی نقاط مختلف ایران برای جذب توریست داخلی و خارجی و جذب سرمایه گزار بخش خصوصی در جهت توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه استفاده کنیم و فرصت را جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های مغفول مانده استان مغتنم بشماریم.

وی یادآور شد: در حقیقت، این آیین حرکتی بزرگ و ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های استان است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این نوع برنامه و حرکت‌ها را ادامه داد.

وی گفت: برگزاری این آیین یکی از ضروریات امروز شهر ما برای توسعه بیشتر بوده و نیز یادآور همه داشته‌ها و گفته‌ها و ناگفته‌های استان کرمانشاه و به سخن دیگر معرفی ظرفیت‌های این استان در عرصه‌هایی چون تاریخ، فرهنگ، هنر، اجتماع و غیره است.

مهندس رضایی با تاکید بر اینکه این هفته فرصت مناسب و ظرفیت عظیمی برای توسعه استان است، به تمدن والا و پیشینه تاریخی کهن استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پیشینه فرهنگ و تمدن استان کرمانشاه به سده چهارم میلادی برمی گردد و این استان در دوره ساسانیان به عنوان پایتخت یا دومین شهر مورد توجه حکومت ساسانیان انتخاب شد.

شهردار کرمانشاه با تأکید بر اینکه کرمانشاه به تمام معنا گهواره تمدن است و باید به کرمانشاهی بودن خویش ببالیم و هویت و فرهنگ اصیل کرمانشاه افتخار کنیم، ادامه داد: هنرمندان و اهل فرهنگ و ادب متعددی در رشته‌های مختلف از استان کرمانشاه به جامعه‌ اسلامی ایران معرفی شده‌اند که این امر جایگاه واقعی این استان را در علم، دانش و فرهنگ و هنر نشان می‌دهد.

گفتنی است: هفته فرهنگی کرمانشاه با هدف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری و اقتصادی این استان، با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان کرمانشاه از 7 تا 12 دی ماه در جزیره قشم برگزار می شود.

طی این برنامه با برپایی 33 غرفه آثار هنری و صنایع دستی، خوراکی ها و لباس های محلی استان کرمانشاه به اهالی جزیره قشم و نیز مسافران حاضر در این جزیره معرفی خواهد شد .
همچنین در طول این هفته مشاهیر و مفاخر کرمانشاه در جزیره قشم حضور پیدا کرده و به معرفی فرهنگ کرمانشاه خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.