مشهد؛

نقش رسانه ها در بالابردن آگاهی های جامعه در مصرف گاز طبیعی

جمعی از اعضاء خانه مطبوعات استان خراسان با هدف آشنایی با روند تولید و فرآورش گاز طبیعی، از تاسیسات عظیم شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این بازدید گفت: این مجتمع گازی به عنوان تنها پالایشگاه گاز، تامین انرژی پاک شمال و شمال شرق کشور را بر عهده دارد.

سید مجید منبتی افزود: رسانه ها به خصوص اهالی مطبوعات و خبرگزاری های کشور، تاثیر شگرفی در بالابردن آگاهی های جامعه در مصرف بهینه گاز طبیعی دارند.

وی تصریح کرد: امروزه 55 تا 60 درصد انرژی گاز در بخش خانگی به مصرف میرسد که باید این روند را به سمت اقتصاد کشور تعمیم دهیم زیرا این موضوع از طرفی کاهش مصارف انرژی را بدنبال دارد و از بعد دیگر به کاهش آلایندگی های محیطی کمک می کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: امروزه نقش ما مدیران در این حوزه از صنعت، تامین انرژی پاک برای استفاده جامعه است و از طرفی دیگر با تاثیر فرهنگی که رسانه ها در جامعه دارند می توانند به مصرف بهینه گاز در جامعه کمک کنند.

منبتی افزود: متاسفانه این روزها شاهد مصرف بی رویه گاز در بخش خانگی هستیم که از عموم جامعه درخواست داریم در مصرف بهینه گاز صرفی جویی کنند که در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی در روشنگری مسائل مهم جامعه دارند.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی بهره گیری از قلم اصحاب رسانه و هدایت مردم به سمت صرفه جویی مصرف گاز است.

منبتی خاطر نشان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در حوزه مسئولیت اجتماعی گام های بسیاری را برداشته و نسبت به ذینفعان توجه ای ویژه ای دارد بطوری که امروزه با اجرای طرح های اشتغال زایی در منطقه گنبدلی تاثیر بسزایی را در حوزه ایجاد کسب و کار و مسئولیت اجتماعی گذاشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژادگفت: همه روزه خودروهای ترانزیتی از محور مشهد _ سرخس عبور می کنند که متاسفانه عدم دسترسی کامل به جاده مناسب در این محور ترانزیتی سبب ایجاد خطرات ناگوار و تصادفات زیادی برای کارکنان پالایشگاه و شهروندان سرخسی که در این جاده عبور می کنند شده است و از اهالی رسانه درخواست داریم با پیگیری مشکلات این جاده در رسانه های خود، ما را در راه خدمت رسانی به مردم کمک کنند.

انتهای پیام//م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار