شهرکرد؛

طرح ملی اصلاح نژاد گردو در کشور اجرا می شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: طرح ملی اصلاح نژاد گردو و توسعه صنایع جانبی این محصول در کشور اجرا می شود.

طرح ملی اصلاح نژاد گردو در کشور اجرا می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری توان تولید محصولات کشاورزی و باغداری در کشور را بالا بیان کرد و افزود: طرح ملی اصلاح نژاد گردو و توسعه صنایع جانبی این محصول با همکاری وزارت جهادکشاورزی در آینده نزدیک در کشور اجرا می شود.

 وی گفت: در اجرای این طرح اصلاح نژاد و پیوند بر روی پایه های قوی گردو مورد توجه قرار می گیرد.

طیبی اضافه کرد: بومی سازی، اصلاح نژاد و تکثیر علمی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات و محصولات بخش کشاورزی و باغبانی از مهمترین اهداف فعالیت های علمی مشترک جهاد دانشگاهی با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی از تجربه ها و توان بخش خصوصی ادامه داد: تقویت زیرساخت های توسعه ای در بخش های مختلف از برنامه های جهاد دانشگاهی کشور می باشد.

طیبی گفت: در حال حاضر توسعه و تکثیر گیاهان دارویی و تولید عصاره های گیاهی، داروهای گیاهی و بذرهای هیبریدی از مهمترین برنامه های عملیاتی جهاد دانشگاهی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی کشور و استان را مطلوب بیان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان در سه سال گذشته و با برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی مختلف در بسیاری از حوزه های توسعه ای مانند کشت گیاهان دارویی تحول ایجاد کرده است.

قاسم سلیمانی با اشاره به ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و باغداری و لزوم حذف فعالیت های موازی جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: این ارگان ها باید برای ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و باغداری، پروژه های مشترک علمی اجرا کنند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی می تواند در رفع مهمترین مشکلات بخش کشاورزی و باغداری استان مانند سرمازدگی، کاهش بارش و کمبود نهال های اصلاح شده فعالیت علمی و اجرایی انجام دهد.
 
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور افتتاح فاز نخست ساختمان مرکز تحقیقی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار