پنج رویداد مهم فوتبالی سال 2017

ورزش در سال 2017 نیز مانند سال های قبل شاهد رویدادهای فوتبالی هیجان انگیزی خواهد بود، در این گزارش به 5 مورد از این رویدادهای مهم خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود این که در تقویم فوتبالی  سال 2017 میلادی مسابقات هیجان انگیز جام جهانی یا قهرمانی اروپا و کوپا آمریکا وجود ندارد، مسابقات مهم بسیاری در سال جدید برگزار خواهد شد.

در این گزارش به 5 مورد از مسابقات مهم  فوتبال سال 2017 اشاره می کنیم؛

1. جام ملت های آفریقا
این مسابقات از 14 ژانویه در گابن آغاز می شود و بازی فینال در تاریخ 5 فوریه برگزار خواهد شد.
سی و یکمین دوره مسابقات دوسالانه جام ملت های آفریقا طبق برنامه قرار بود در لیبی برگزار شود اما در پی اوضاع نامناسب این کشور به گابن منتقل شد.
این مسابقات در چهار شهر، لیبرویل (پایتخت)، فرانس ویل، اویرم و پورت گنتیل برگزار خواهد شد.
ساحل عاج مدافع عنوان قهرمانی به عنوان بخت اول قهرمانی قدم به این مسابقات خواهد گذاشت، انتظار می رود سنگال، کامرون و گابن به عنوان کشور میزبان بر سر کسب عنوان قهرمانی تیم های مدعی را به چالش بکشند.
برنده دیدار نهایی 5 فوریه، تابستان آینده در رقابت های جام کنفدراسیون ها 2017 در روسیه شرکت خواهد کرد.
سرژ اوره بازیکن ساحل عاجی پاری سن ژرمن، پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی دورتموند و ریاض محرز ستاره الجزایری لستر سیتی از جمله ستاره های صاحب نامی هستند که در این رقابت ها به میدان خواهند رفت.

2. فینال لیگ قهرمانان اروپا2017
فینال رقابت های فصل 2017-2016 لیگ قهرمانان اروپا روز 3 ژوئن در استادیوم ملی شهر کاردیف برگزار خواهد شد.
خیلی ها درباره بازگشت گرت بیل ستاره ولزی رئال مادرید به شهر کاردیف و وطن خود برای بازی فینال صحبت می کنند اما مردان زیدان (مدافع عنوان قهرمانی) برای تحقق این امر ابتدا باید در مرحله یک هشتم نهایی ناپولی ایتالیا را از پیش رو بردارند. این تیم ایتالیایی در ماه فوریه راهی مادرید خواهد شد و بازی برگشت را در استادیوم سن پائولو در جنوب ایتالیا برگزار می کند.
بارسلونا هم  بخت کسب قهرمانی محسوب می شود، هرچند تیم کاتالان  مقابل یکی از سخت ترین رقبا یعنی پاریس سن ژرمن بازی خواهد کرد البته از بایرن مونیخ  تیم کارلو آنچلوتی نیز به عنوان یکی از بخت های قهرمانی یاد می شود. 

3. قهرمانی امید های (زیر 21ساله های) اروپا
مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر 21 ساله های اروپا 2017 از 16 تا 30 ژوئن در 6 ورزشگاه لهستان برگزار خواهد شد.
12 کشور اروپایی در مسابقات همیشه جذاب زیر 21 ها که محلی برای کشف بهترین استعداد های در حال ظهور اروپا است،شرکت خواهند کرد.
سوئد مدافع عنوان قهرمانی، امسال هم بخت اصلی قهرمانی محسوب می شود.
دیگر تیم مدعی این مسابقات اسپانیا است، اسپانیا پس از غلبه بر اتریش در 2 بازی پلی آف ،خود را به مرحله نهایی رسانده است و آلبرت سلادس، سرمربی این تیم برای این مسابقات بازیکنان با کیفیتی مانند هکتور بیرین آرسنال، سوارز بارسا و منیر الحدادی مهاجم والنسیا را در اختیار دارد.

4. جام کنفدراسیون ها
دهمین دوره این مسابقات از 17 ژوئن تا 2 ژوئیه در روسیه برگزار خواهد شد.
چند ماه قبل از توپ رسمی بازی ها  تحت عنوان "کراساوا" (Krasava) رو نمایی شد.
مسابقات جام کنفدراسیون ها به طور سنتی مقدمه و پیش درآمدی برای جام جهانی تلقی می شود و قهرمانان قاره ها به همراه روسیه میزبان در این مسابقات حضور خواهند یافت.
مسکو، قازان، سن پترزبورگ و سوچی چهار شهر میزبان هستند و بازی ها در ورزشگاه کروستوفسکی (سنت پترزبورگ) با دیدار تیم های روسیه و نیوزیلند نماینده اقیانوسیه آغاز می شود.
تا کنون چهره همه تیم های شرکت کننده به جز نماینده آفریقا مشخص شده که آن هم  پس از فینال جام ملت های آفریقا 2017 در گابن مشخص خواهد شد.

5. گلد کاپ (جام طلایی) کونکاکاف 2017
چهاردهمین دوره رقابت های دو سالانه  قهرمانی جام ملت های منطقه کونکاکاف شامل آمریکای شمالی، مرکزی و کشورهای حوزه دریای کارائیب تحت عنوان گلد کاپ (جام طلایی) از 7ژوئیه در ردبول آرنا(نیوجرسی)  آغازمی شود  و تا 26 ژوئیه ادامه خواهد یافت. 
همه بازی ها در ایالات متحده برگزار خواهد شد تا کنون فقط سه تیم ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا به این مسابقات راه یافته اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار