قم؛

رشد 12.5 درصدی مصرف برق در حوزه صنعت قم

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم گفت: مصرف برق در بخش صنایع قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 12.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آهنین پنجه شنبه شب در دویست و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم گفت: رشد برق  از ابتدا تا پایان آذرماه سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سال 93، 2.4 درصد بوده است و اکنون مشترکان بخش صنعت 1.4 درصد کل مشترکان برق استان قم را تشکیل می دهند که 25 درصد برق استان را مصرف می کنند.

وی افزود: 36 درصد برق استان توسط مشترکان خانگی و 16 درصد نیز بوسیله مشترکان کشاورزی مصرف می شود.

وی هم چنین تعداد کل مشترکان برق استان را 523 هزار و 417 مشترک ذکر کرد و افزود: 81.27 درصد این تعداد را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.

آهنین پنجه در ادامه با بیان این که در راستای خدمات دولت الکترونیک در ماه گذشته سامانه 3123 راه اندازی شد، افزود: 28 خدمت در بحث مشترکان داریم که 15 خدمت آن از طریق این سامانه ارایه می شود و پس از تشکیل پرونده برای شهروندان از طریق این سامانه، اطلاعات هویتی آنها از سامانه ثبت احوال اخذ می شود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی 2115 برای پرداخت قبض های برق در استان، افزود: برای حل مشکلات مردم نیز سامانه 1100121 فعال است و علاوه بر آن کلیه مشترکان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع برق قم روند اقدام های غیر حضوری خود را پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم هم چنین با اشاره به وجود یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در قم، بازسازی شبکه برق آن را نیازمند تامین اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: باید از طرف توانیر هزینه ای به عنوان استهلاک به شرکت های توزیع پرداخت شود که این مبلغ برای شرکت توزیع برق قم 300 میلیارد ریال است، که هنوز پرداخت نشده و این باعث می شود بودجه مالی برای بازسازی این شبکه ها نداشته باشیم.

آهنین پنجه با اشاره به افزایش 12 درصدی مصرف برق قم در تابستان امسال افزود: برغم افزایش 6 درصدی در بخش توزیع، در بخش فوق توزیع در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 مرداد 10 درصد افزایش داشتیم.

وی با اشاره به نیاز استان قم به افزایش تعداد پست های برق، تبدیل پست قلعه کامکار به پست دائم را ضروری برشمرد و گفت: متولی اجرای این طرح ها برق منطقه ای تهران است و ما باید پیگیری های لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم در ادامه، تعامل با مجموعه مدیریت شهری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: شهرداری باید در بحث حفاری هماهنگی های لازم را با شرکت برق انجام دهد، چراکه در برخی مواقع هماهنگ نبودن این 2 مجموعه موجب خرابی تاسیسات برق و در نتیجه قطعی برق و ایجاد صدمه به مردم می شود.


انتهابی پیام/ح
برچسب ها: آهنین پنجه ، برق قم ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار