اصفهان؛

افزایش چندبرابری کلاهبرداری‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: طبق آمار در مقایسه با سال گذشته کلاهبرداری‌های رایانه‌ای 173 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی مرتضوی امروز در نشست خبری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، آسیب پذیری شهروندان رو به افزایش بوده و طبق آخرین آمارها نسبت به سال گذشته 106 درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: آمار افزایشی 106 درصدی استفاده شهروندان اصفهانی از شبکه‌های مجازی نگران کننده است و آمارها نشان می‌دهند که ما مهارت آموزش و فرهنگ استفاده‌مان از شبکه‌های اجتماعی بسیار ضعیف است که این موارد منجر به آسیب‌پذیر بیشتری می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در مقام مقابله با شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا وضعیت بسیار خوبی را داراست چرا که روند افزایش کشف جرایم سایبری نسبت به سال گذشته 101 درصد افزایش داشته است که نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که جرایم بررسی می‌شوند، مشاهده می‌شود که موضوعات مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت‌های غیرقانونی از حساب‌های بانکی شهروندان، کلاهبرداری‌های رایانه و هک حیثیت در پلیس فتا بیشترین موضوعات تخلفات سایبری در پلیس فتا است.

مرتضوی اضافه کرد: طبق آمار در موضوع کلاهبرداری‌های رایانه‌ای 173 درصد افزایش را در مقایسه با سال گذشته داریم، کلاهبرداری یکی از موضوعات نگران کننده است، رایج شدن این تخلفات حاکی از نداشتن مدیریت اطلاعات خوب کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کلاه‌برداری بیشتر در قالب یک پیامک یا یک تماس صوتی است که شهروند را با طرح موضوع برنده شدن در یک قرعه‌کشی و منتسب کردن خود کلاه‌بردار با رادیو، تلویزیون و غیره؛ ذهن شهروندان را فریب داده و آن‌ها را به پای عابربانک‌ها می‌کشانند که سرانجام شهروند با دست خودش مبلغ، رمز و شماره‌حساب کلاه‌بردار را وارد می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم تا به مسئله آموزش و آگاهی مردم در شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند تا روزی برسد که این آمار کلاه‌برداری‌ها به صفر برسد و شهروندان از این نوع ترفندهای کلاه‌برداری‌ها اطلاع داشته باشند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار