شیراز؛

مراقب شیوه جدید كلاهبرداری اینترنتی باشید

رئیس پلیس فتا استان نسبت به برخی كلاهبرداری‌های اینترنتی به كاربران اینترنت هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: مدتی است كه افرادی با هویت جعلی از طرف بانك‌ها و موسسات معتبر خارجی به تعدادی از كاربران شبكه اینترنت جهت برنده شدن در مسابقه یا قرعه‌كشی و یا استخدام در شركت‌ها و موسسات خارجی نامه الكترونیكی ارسال می‌كنند.

وی ادامه داد: این افراد سودجو در صورتی كه كاربر اغفال شود و مشخصات یا مداركی را ارسال كند در مراحل بعدی جهت بررسی مدارك، صدور ویزا، اقامت و همچنین گذراندن مراحل اداری و استعلامات حقوقی و اخذ تایید یه مراجع بین‌المللی، وجوهی را از كاربر قربانی طلب می‌كنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: اگر كاربر مبالغ هر مرحله را به بانك خارجی اعلام شده پرداخت كند در مراحل بعدی نیز هزینه بالاتری را از وی درخواست می‌كنند و این فرآیند تا جایی پیش می‌رود كه مبالغ زیادی از كاربر قربانی اخاذی می‌شود.

سرهنگ حسینی افزود: پس از پیگیری مال باخته به منظور روشن شدن وضعیت خود، ‌كلاهبرداران با بهانه‌های مختلف طفره می‌روند و یا ارتباط ایمیلی خود را قطع می‌كنند.

وی به كلیه كاربران اینترنت هشدار داد: اگر نامه‌های الكترونیكی تحت عنوان برنده شدن جایزه، استخدام و غیره را دریافت كردند كه در متن آن نامه‌ها به هر یك از انحاء هزینه‌هایی را درخواست كرده‌اند حتما هویت فرستنده را از طریق نمایندگی‌های معتبر خارجی بررسی كنند و در دام كلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.