مشهد؛

بازگشایی مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل

مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل بازگشایی خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهددر نشست خبری با خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه عملیاتی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ما باید به ازای هر پنجاه هزار نفر یک مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل داشته باشیم.

محمدحسن عزتی افزود: با توجه به اینکه منازل از نظر آلودگی های عفونی نسبت به بیمارستان ها در وضعیت مطلوب تری قرار دارند و بسیاری از بیماران در بیمارستان ها نیاز به خدمات بیمارستانی ندارند، می توان خدمات پرستاری آن ها را به وسیله مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل انجام داد تا هم از نظر بهداشتی و هم روانی به بیمار کمک شود.

وی با بیان اینکه پیشگری، مراقبت در درمان و مباحث آموزش و مشاوره سه وظیفه اصلی این مراکز است، افزود: این مراکز می توانند نقش بسزایی در افزایش کیفیت مراقبت از بیمار، پیشگیری از بستری های غیر ضروری، کاهش هزینه های درمان، ارتقاء ایمنی و احترام به بیمار، آسایش و اطمینان بیمار و خانواده و بازگشت سریع بیمار به زندگی داشته باشند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مراکز به دو صورت عمومی و اختصاصی برای بیماران خاص مشغول فعالیت خواهند شد و بیماران می توانند با رضایت خود و اجازه پرستار و پزشک معالج از خدمات این مراکز بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر در استان به 24 مرکز فعال مجوز داده شده که ازین تعداد 6 مرکز در شهرستان ها و بقیه در مشهد هستند.

عزتی در ادامه گفت: به منظور افزایش سطح علمی پرستاران ،برنامه پروانه صلاحیت که جز دستور العمل های وزارت خانه است به تمام دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده است که بر اساس این طرح پرستاران باید سالی 25 امتیاز آموزش مداوم و آموزش ضمن خدمت را کسب کنند.

وی افزود: موضوع مراقبت ها به شیوه موردی برنامه دیگریست که به منظور افزایش ارتباط بین بیمار و پرستار به بیمارستان ها ابلاغ شده که طبق آن در تابلو های بالای سر بیمار باید نام پزشک و پرستار نوشته شود و پرستاران موظف خواهند بود در ابتدا و انتهای هر شیفت، خود را به بیماران معرفی کنند.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار