مشهد؛

آلرژی مهم ترین عامل مراجعه بیمار به مرکز تحقیقات سینوس

رئیس مرکز تحقیقات سینوس و جراحی اندوسکوپیک، دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلرژی علت اصلی مراجعه بیماران به این مرکز است به طوری که 60 درصد بیماران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد مهدی قاسمی گفت: آلرژی معمولا با درمان دارویی کنترل می شود زیرا آلرژی در جهان قابل درمان نیست؛ اما اگر عوارض شدید آلرژی زندگی بیمار را با مشکل روبه رو کند به نحوی که وی نتواند زندگی عادی خود را داشته باشد با انجام تست آلرژی، واکسن مخصوص آلرژی بیمار مشخص می شود.

وی خاطر نشان کرد: به محض شروع گرفتگی بینی، بیمار باید به پزشک مراجعه کند؛ زیرا این امکان وجود دارد تومور در داخل بینی در حال رشد باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این موضوع که بیشترین اعمال جراحی ما در مرکز را سنین بین ۲۰ تا ۵۰ سال شکل می دهند، گفت: از نوزادان تا افراد میانسال و دارای کهولت سن در این مرکز مراجعه و دارای بیماری بینی و سینوسی هستند. آلرژی از هنگام تولد تا هنگام مرگ در افراد بروز می کند.

دکتر قاسمی خاطر نشان کرد: ما با گروه های آلرژی، ایمونولوژی و ژنتیک همکاری بسیار خوبی داریم به نحوی که می توانیم ادعا کنیم کار تیمی که در این مرکز تحقیقات صورت گرفته است بیشتر از دیگر مراکز تحقیقاتی به چشم می آید و بر این اساس بیشترین مقالات ما به آلرژی، ایمونولوژی و سینوس ها بر می گردد.

وی گفت: شبکه بهداشت و دانشگاه باید مسئله آلرژی را به مردم بشناسانند تا مردم بدانند آلرژی درمان مناسبی جزء دارو ندارد؛ اما متاسفانه مردم اکنون آلرژی را به عنوان سرماخوردگی می شناسند و با آنتی بیوتیک به دنبال درمان آن هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این موضوع که آلاینده های موجود در هوا نقشی در رشد حساسیت ها ندارند، تصریح کرد: برای پیشگیری از آلرژی باید به صورت مداوم ماسک زد که کار بسیاری سختی است پس تنها راه درمان این بیماری استفاده دارویی است.

دکتر قاسمی با بیان اینکه سردی هوا و حضور در اجتماع حساسیت نمی آورد، گفت: آلرژی در حقیقت حاصل حساسیت به ۳۰ ذره موجود در هوا است ؛ که موجب می شود شما در مشهد حساسیت خود را در اوج ببینید و در شهرستانی دیگری به هیچ عنوان این حساسیت بروز نکند.

انتهای پیام//آ.ج

 

برچسب ها: مرکز ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.