زاهدان

تغذیه مناسب دانش آموزان در فصل امتحانات

دانش‌آموزان می‌توانند با تغذیه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود را افزایش دهند.

تغذیه مناسب دانش آموزان در فصل امتحاناتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، منصورشهرکی متخصص تغذیه با اشاره به این که در فصل امتحانات؛ دانش‌آموزان دچار استرس می‌شوند، گفت: تغذیه مناسب دانش‌آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس در آنان دارد و موجب آرامش آنها می‌شود.

دکتر منصورشهرکی گفت : دانش‌آموزان و والدین باید توجه داشته باشند که بدن در طول سال‌ها باید تغذیه متعادل و مناسبی داشته باشد و از چهار گروه غذایی گوشت، حبوبات و تخم‌مرغ، سبزیجات و میوه‌ها، شیر و لبنیات و نان غلات استفاده کنند.

وی با اشاره به این که میوه و سبزی در سلامت فکر نقش مهمی دارد، افزود: موادی که دارای سیتین هستند مانند زرده تخم مرغ، بادام زمینی، گردو و جوانه‌ها در تکامل مغز و سلول‌های مغزی بسیار مؤثر هستند و مصرف آنها در فصل امتحانات به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

دکتر شهرکی نقش مواد مغذی در کاهش استرس دانش‌آموزان در دوران امتحانات را بسیار مهم دانست و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که حافظه کوتاه مدت با خوردن مواد قندی ارتباط دارد و بهتر است دانش‌آموزان از صبح امتحان مواد قندی که سریع آزاد می‌شوند مانند آب میوه، عسل، مربا، و چای شیرین مصرف کنند.

وی افزود: غذاهایی مانند سوپ جو و همچنین کاهو، شیر، دوغ و ماست حاوی لاکتوسین هستند که این ماده خاصیت آرامش بخشی دارد و توصیه می‌شود شب قبل از امتحان از این گروه مواد غذایی مصرف شود زیرا باعث کاهش استرس در دانش‌آموزان می‌شود.

دکترشهرکی به دانش‌آموزان توصیه کرد: از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، خودداری کنند و مصرف روزانه یک لیوان شیر را برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان فراموش نکنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.