روستای شمشیر تفرجگاه جنگلی

در این روستا خانه هایی وجود دارد که از سد صخره های کوهستانی عبور کردن و در سینه کش کوه به شکل سکونت گاهی امن و آرام ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اینجا هر همسایه ای، پشت بام خانه اش را به حیاط خانه بالایی تبدیل کرده. است و آب و هوای شمشیر در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در فصل زمستان سرد و خشک است ورودخانه چم شارا در جنوب این روستا جریان دارد.

روستای شمشیر قدمتی طولانی دارد و گویا، نام قبلی آن 'شش میر' به معنای شش امیر و خان بوده، است اما در طول زمان نام شمشیر بر این روستا اطلاق شده است.

فضاهای ایجاد شده در خانه ‏های روستاییان مشتمل بر ایوان، اتاق ها، مطبخ، تنورخانه، سرویس بهداشتی، انبار و طویله ست و بدلیل بهره ‏گیری از نور، جهت عمومی خانه ‏ها رو به جنوب است در سه کیلومتری روستای شمشیر تفرجگاه جنگلی 'چم شارا' واقع شده که یکی از زیباترین پارک های جنگلی منطقه به شمار می‏اید.

منطقه جنگلی 'درک' در چهار کیلومتری روستا واقع شده است که درختان انبوه بلوط و بادام‏ کوهی و چشمه‏ سارهای زیبا از ویژگی‏ های این تفرجگاه جنگلی است و به گردشگران توصیه می شود برای گذراندن ایامی خوش در آغازین روزهای سال نو و نیز در فصول بهار و تابستان، حتما سری به این روستا بزنند


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.