عکسهای آئین سنتی سیزده شو مازندران در هفته نامه بین المللی اشپیگل آلمان منتشر خواهد شد.

 محسن باستانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائمشهر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: 5 عکس تهیه شده از مراسم سفره سیزدِه شو و آیین لال شو که شب 12 آبان امسال در این شهرستان برگزار شد، در هفته نامه بین المللی اشپیگل چاپ می شود.

وی با بیان اینکه چاپ آیین سیزده شو از سوی دست اندرکاران هفته نامه بین المللی اشپیگل پیشنهاد شد، گفت: نمایش آداب و سنت منطقه ای با پوشیدن لباس های بومی توسط اعضای برگزار کننده مراسم و عرضه غذاهای سنتی توجه مسولان این هفته نامه را به خود جلب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی قائمشهر با بیان اینکه اشپیگل یکی از معتبرترین هفته نامه های آلمان است که به دلیل انتشار اخبار خاص و ویژه مخاطبان جهانی دارد، گفت: چاپ عکسهای آئین سنتی سیزده شو موجب معرفی آیین سنتی مازندران در عرصه بین المللی می شود.

باستانی با اشاره به اینکه دست اندر کاران هفته نامه بین المللی اشپیگل عکسهای برتر چاپ شده در خود را سالانه انتخاب و اعلام می کنند، افزود: سفر به آلمان و بازدید از جاذبه های تاریخی این کشور جایزه برگزیدگان این مسابقه است.

آئین سنتی تیرماه سیزه شو یا جشن تیرگان از آئین های ویژه مازندران که در 13 تیرماه طبری یا همان 12 آبان هجری شمسی برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار