بازتاب گسترده درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های هند

خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازتاب گسترده ای در رسانه های هند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی روزنامه انگلیسی زبان پایونیر،از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از شخصیت بزرگ و تاثیر گذاری ایران نام برد و نوشت اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق ایران و یکی از رهبران سیاسی برجسته این کشور روز یکشنبه به دلیل بیماری قلبی درگذشت.

در ادامه این مطلب اضافه شده است رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره نقش مهمی در مبارزات پیروزی انقلاب و بعد از آن به عهده داشته است.

روزنامه انگلیسی زبان ایندین اکسپرس نیز درمطلب نوشت:آیت الله هاشمی رفسنجانی به رغم تلاش پزشکان به دلیل ایست قلبی در 82 سالگی در بیمارستانی درشمال تهران فوت کرد.

به نوشته این روزنامه، هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های برجسته ایران بود که سالها ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشت.

روزنامه تایمز او ایندیا نیز درمطلبی نوشت: ایران روز یکشنبه یکی از شخصیت های بزرگ و تاثیر گذار خود را از دست داد.

در ادامه این مطلب اضافه شده است وی مسئولیت های مختلفی از ریاست مجلس ، قوه مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشت.

درادامه این مطلب آمده است آیت الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه به علت ایست قلبی در تهران درگذشت.

روزنامه تایمز او ایندیا در ادامه نوشت رفسنجانی یکی از شخصیت های بسیار مهم و تاثیر گذار در دوران مختلف انقلاب اسلامی در قبل و بعد ازانقلاب بود.

روزنامه هندوستان تایمز نیز با بازتاب خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه در بیمارستانی در شمال تهران به علت ایست قلبی درگذشت.

این روزنامه در ادامه نوشت: رفسنجانی در سال 1934 در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد و پس از دستگیری وتبعید امام خمینی (ره ) وارد سیاست شد و همواره یکی از افراد نزدیک به رهبر انقلاب اسلامی محسوب می شد.

شبکه خبری ان دی تی وی نیز اعلام کرد اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در سن 82 سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت.

در ادامه این مطلب اضافه شده است هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های بانفوذ ومهم ایران بود که در دورانی حساس، ریاست جمهوری ایران را به عهده داشت.

شبکه خبری ان دی تی وی هند درادامه اضافه کرد دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی همزمان با بازسازی و بهبود روابط ایران با کشورهای عرب همسایه همراه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۵۹ ۲۰ دی ۱۳۹۵
تشکر از هندیهای عزیز خدا به شما غم نده .مرد بزرگی رو ازدست دادیم .میخواست همه کشورهای همسایه رو با ایران اشتی بده .حیف نشد .روحش شاد .
آخرین اخبار