ساری،

پیام تسلیت جمعی از مسئولان مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران ، استاندار و جمعی از مسئولان استان با صدور پیامهایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مسئولان استان در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.


آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در مازندران در پیامی به مناسبت ارتحال ‌آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یکی از ارکان رکین نظام جمهوری اسلامی و شناسنامه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: خبر درگذشت ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از تأثرانگیزترین خبرهای پس از ارتحال امام راحل بود که انصافاً موجی از غم و اندوه را در سراسر کشور و از جمله در خطه شهید پرور مازندران براه انداخت و مردم مؤمن و ولایتمدار ما را عمیقاً متأثر کرده است.

در ادامه این پیام آمده است؛ پیام غم انگیز و حکیمانه مقام معظم رهبری که حاکی از یک علاقه طرفینی و رابطه دوسویه مبارزاتی و تبادل اندیشه بوده، دقیقاً بیانگر عمق تأثیرگذاری این یار دیرین در شکل گیری و تداوم آرمان های نظام مقدس و ولایی جمهوری اسلامی است.

این پیام می افزاید؛ هاشمی رفسنجانی همان کسی است که امام راحل، زنده بودن وی را به زنده بودن اسلام ربط داده و رهبری عزیزمان نیز صراحتاً اعلام می دارد که هیچکس برایش هاشمی نمی شود و در همین پیام تسلیت نیز ضمن اشاره بر هوش سرشار و صمیمیت بی بدیل ایشان، فقدان ایشان را پایان نسل شخصیت هایی می داند که همانند او در همه نشیب ها و فرازها با او یار و همراه بوده اند.

در ادامه این پیام آمده است؛ مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی، سختی ها، زندان ها و شکنجه های جانفرسا در سیاه چال های رژیم ستمشاهی را کسی نمی تواند انکار کند و در همین راستا محبت و علاقه امام راحل نیز به ایشان غیرقابل انکار باقی خواهد ماند.

آیت الله طبرسی در ادامه پیام خود آورده است؛ خدمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه سمت های پس از انقلاب، از مجلس خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، دفاع مقدس، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب اسلامی، نماز جمعه تهران، ریاست محترم جمهوری اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر هیچکدام از ما پوشیده نبوده و نخواهد ماند و از این رو ما فقدان جبران ناپذیر ایشان را مصیبتی بزرگ برای نظام و جامعه خود تلقی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به محضر رهبری معظم انقلاب، خانواده ایشان و مردم شریف، تأکید می کنم که مراسم منتسب به ایشان باید همانند مواضع صریح ایشان، مظهر وحدت و همدلی همه طیف های خودی و منتسب به نظام و ولایت شده و نگذاریم که دشمن به اقتدار سیاسی نظام و وحدت عمومی جامعه خدشه ای وارد کند.

آیت الله طبرسی در ادامه گفت: در پایان از همه مردم به ویژه مردم ولایتمدار مازندران انتظار می رود تا با شرکت در مراسم منتسب به این عزیز سفرکرده، دین خود را ادا کرده و نشان دهند که مردم ما هموار ه ممنون دار زحمات خادمان خویش اند.

خبر تلخ ارتحال سرمایه بی بدیل انقلاب موجب اندوه ما شد

استاندار مازندران به مناسبت ارتحال آيت الله هاشمی رفسنجانی در پيام تسليتی گفت: در ایام سوگ رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر ، خبرتلخ ارتحال سرمایه‌ بی بدیل انقلاب و پیشگام مبارزه و نهضت عظیم امام راحل، حضرت آيت الله هاشمی رفسنجانی موجب اندوه و تأثر عمیق قلبی گشت.

اين مجاهد و عالم نستوه با مدیریت مدبرانه در نظام جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ۶۰ سال مبارزه با استكبار و استعمار كارنامه درخشان و ماندگاری را در تاريخ پر فراز و نشيب انقلاب اسلامی بر جای گذاشته است.

مجاهدت ، صبوری ، تدبير و ولايتمداری اين چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و نقش بی بدیل این شخصیت ممتاز در دوران مبارزه با رژيم ستمشاهي و خدمات شایسته و ماندگارش در ۸ سال دفاع مقدس، اراده‌ و تلاش بي نظيرش دردوران سازندگی و نقش آن مبارز انقلابي در حفظ میراث حضرت امام و عشق و ارادتش به مقام معظم رهبری در دفتر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت و جاودانه است.

اینجانب درگذشت این فقیه و عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی ، ملت شریف ایران و بازماندگان آن عزيز سفر كرده تسلیت و تعزيت گفته ازدرگاه خداوند متعال برای آن فقيد سعيد رحمت و غفران الهی و براي كليه بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت می نمايم.

هاشمی رفسنجانی دلداده انقلاب و رهبری
 
آیت‌الله توکل نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در پیام تسلیت گفت: سوابق مبارزاتی و زحمات فراوان هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و عشق و نزدیکی او به رهبر معظم انقلاب از ویژگی‌های این رجل نامی کشور بود.

در متن پیام آمده است: مرحوم هاشمی رفسنجانی نمونه بارزی در انقلاب اسلامی است که به اثبات رساند ارزش تام و تمام هر فرد متدین و انقلابی به استواری او در صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است.

نقش موثر آیت الله رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی

فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کردند: خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجاهد دوران انقلاب اسلامی، یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و همسنگر رهبر معظم انقلاب موجب تالم و تاثر گردید.

آن سفر کرده که در دوران رژیم طاغوتی پهلوی جزء نسل اول مبارزان ضد استعماری در جرگه رنج دیدگان و محنت کشیدگان انقلاب بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در راه آرمان واهداف انقلاب داشت.

علاقه ایشان به رهبر معظم انقلاب آنچنان عمیق بود که می گفت: من به آقای خامنه ای(مد ظله العالی) عشق می ورزم.

سپاه کربلا مازندران رحلت آن فقید سعید را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، جامعه روحانیت و حوزه های علمیه تسلیت گفته و از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای ایشان مسالت دارد.


آیت‌اللههاشمی، امیر کبیر زمان

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و افزود: درگذشت مجاهد نستوه و یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، مفسر بزرگ قرآن کریم و امیرکبیر زمان، ثلمه‌ای عظیم بر بدنه انقلاب و ضایعه‌ای اسف‌بار برای کشور و موجب اندوه و ماتم همه دوستداران واقعی انقلاب است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری خرد ورز

در پیام تسلیت علی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی آمده است: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سیاست‌مداری بود که سیاست را خردورزی و تدبیر می‌آموخت.

وی در ادامه پیام خود آورده است: نام هاشمی در تاریخ معاصر ایران به روشنی می‌درخشد، انقلابی بودن، ایثار، شهامت، عقلانیت و اعتدال هاشمی بر کسی پوشیده نبود، او سیاست‌مداری بود که سیاست را خردورزی و تدبیر می‌آموخت.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری

حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل نیز با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری، ملت داغدار ایران و خانواده آن مرحوم، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری شخصیت برجسته و ارزنده‌ای بوده است که در صحنه‌های مختلف مجاهدت‌های فراوانی را به منصه ظهور رساند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی بعد از انقلاب هم در عرصه‌های مختلف به دفاع از آرمان‌های امام و رهبری پرداخت و حتی در دوران دفاع مقدس نیز با تقبل مسؤولیت‌های سنگین در عرصه دفاع و فرماندهی جنگ به امر امام راحل خدمات شایسته‌ای به ملت ایران ارائه کرد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل گفت: در مصلحت‌یابی امور کشور یکی از افراد مورد اعتماد رهبری بوده و سعی می‌کرد خالصانه مصالح نظام را کشف و به رهبر انقلاب منتقل کند و در این بخش خدمات ارزنده آن فقید سعید در ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تاریخ ناطق انقلاب اسلامی

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیام تسلیت نوشت : درخت تناور جمهوری اسلامی ایران از نخستین جوانه‌های نهال نوپای انقلاب اسلامی تاکنون، بزرگمردی را در کنار داشت که تمام عمر پرارزش خویش را وقف به ثمر نشستن آن نمود.
وی افزود : رحلت جانسوز فقیه مجتهد و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تاریخ ناطق انقلاب اسلامی و یار دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ، داغی است بر دل نهضت همیشه بیدار انقلاب اسلامی و اندوهی سهمگین برای رهبر و مردم ایران اسلامی 

هاشمی در دل مردم ایران جاودانه خواهد ماند

مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت فقدان این عالم مجاهد و نستوه به محضر امام زمان عج الله ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید ، بیت شریف برای یاردیرین امام و رهبری علو درجات مسئلت می نماید.

بدون شک تاریخ آیت الله هاشمی را شناسنامه انقلاب اسلامی می داند و این مرد بزرگ در دل ملت ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند .

مردم انقلابی ایران اسلامی هیچگاه مجاهدت های آیت الله هاشمی را در عرصه های مختلف و حساس نظام از جمله تثبیت انقلاب و دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش نمی کنند که او چه شجاعانه و مدبرانه ایفای مسئولیت می نمود.

فقدان حضرت آیت الله هاشمی رضوان الله تعالی علیه یادآور شهادت پیشتازان نهضت اسلامی چون شهیدان مظلوم بهشتی ، مطهری ، مفتح ، رجایی ، باهنر و چمران است و دفتر زندگانی مملو از رشادتها و خدمات انقلابی ، اسلامی و مردمی آیینه ای برای تاریخ و تجربه ای برای جوانان است.

مدیریت انقلابی و تلاش جهادی آیت الله هاشمی برای جامعه اسلامی بخصوص مدیران و جوانان درس آموز و جلوه ای از مدیریت مدبرانه است.

بی تردید تجلیل هاشمی تکریم انقلاب و رهبری می باشد و ملت وفادار ایران اسلامی زحمات و تلاش های این مرد خستگی ناپذیر را فراموش نخواهند کرد و همواره او را به نیکی یاد خواهند نمود.

آیت‌اللههاشمی رفسنجانی یکی از مؤثرترین چهره ها برای تثبیت نظام

هیات رییسه دانشگاه مازندران نیز در پیامی اعلام کرد : ارتحال ملکوتی عالم مجاهد، یار دیرین انقلاب، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی( قدس الله نفسه الزکیه) را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت می گوییم. بدون تردید شخصیت تاثیرگذار و سلوک رفتاری ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از نخستین روزهای شروع نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) راه مبارزه با سلاطین و طاغوتیان را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان یکی از مؤثرترین چهره ها برای تثبیت نظام، خدمات شایانی از خود به یادگار گذاشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همسنگر و همگام دوران مبارزات اسلامی

مدیرکل اوقاف مازندران ب مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیام تسلیتی نوشت: ارتحال حضرت آیت الله آقای هاشمی رفسنجانی، این رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را به ملت نجیب، بزرگ و ولایتمدار ایران اسلامی بویژه به رهبر حکیم، بصیر، مدیر و مدبر، وحدت آفرین و علمدار این نظام الهی و اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مرحوم مغفور از خداوند غفار و رحیم، غفران و رحمت مسئلت می نمایم.

درگذشت آیت‌الله هاشمی، ماتمی بزرگ برای ملت ایران

در پیام تسلیت فرماندار ساری در پی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آمده است: روحانی انقلابی و مجاهدی که عمر پربرکت خود را صرف خدمت به انقلاب کرد، مبارزی که زندان‌های رژیم طاغوتی را در راه پیروزی انقلاب به جان خرید و از هر آن چه در توان داشت در این راه دریغ نکرد.

در پیام احمد حسین‌زادگان عنوان شد: خدمات آیت‌الله هاشمی بر ملت ایران پوشیده نیست و مردم به‌درستی از تلاش‌های این فرزند انقلاب، مطلع و آگاه هستند و پس از ارتحال امام راحل، غم درگذشت آیت‌الله هاشمی، ماتمی بزرگ برای ملت ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار