سیا مدعی تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا شد

رئیس سیا ادعا کرد روسیه تلاش کرده است تا بر انتخابات بیش از بیست کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جیمز کلاپر» رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد روسیه تلاش کرده است تا بر انتخابات بیش از بیست کشور تاثیر بگذارد.

کلاپر در سخنرانی خود خطاب به کمیته اطلاعات سنای آمریکا با اعلام این مطلب افزود روسیه همچنان به ایفای نقش یک بازیگر بی پروا در فضای سایبری در جهان ادامه می دهد.

وی در ادامه سخنان خود افزود نتیجه گزارش مجامع اطلاعاتی آمریکا در این خصوص که روسیه، سازماندهی حملات سایبری را در جریان کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به عهده داشته است، بر اساس ترکیبی از منابع انسانی، جمع آوری داده های فنی و اطلاعات حاصل از منابع باز حاصل شده است.­

کلاپر افزود بخش عمده ای از این گزارش، محرمانه است، زیرا باید از منابع اطلاعاتی و شیوه های­ حساس جمع آوری اطلاعات محافظت به عمل بیاید.

در گزارش ارزیابی که هفته گذشته منتشر شد، آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دستور انجام تلاش هایی را صادر کرده بود که طی آنها، به دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک شود تا بخت پیروزی وی در مقابل هیلاری کلینتون رقیب دموکرات وی در انتخابات افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار