مشهد؛

تخریب آرامگاه معین‌الدین جوینی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین از تخریب شبانه آرامگاه معین‌الدین جوینی توسط سارقان و حفاران غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد طاهریان مقدم با اشاره به حفاری غیر مجاز سارقان آثار تاریخی در آرامگاه معین‌الدین جوینی، گفت: براساس اطلاع‌رسانی مردم مبنی بر تخریب شبانه آرامگاه معین‌الدین جوینی، مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی در این آرامگاه حاضر شدند.
وی با بیان اینکه سارقان برای کشف اشیاء عتیقه چهار مکان داخل آرامگاه و محدوده را تخریب کردند، افزود: اسناد و مدارکی مبنی بر کشف و بدست آوردن اشیای عتیقه از سوی سارقان و حفاران غیر مجاز بدست نیامده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جوین گفت: هفته گذشته، حفاران غیر مجاز در روستای جزندر از توابع شهرستان جوین اقدام به حفاری کردند که با مشاهده مأموران میراث فرهنگی این شهرستان متواری شدند.
طاهریان افزود: اشیاء کشف شده حفاران غیر مجاز توقیف شده است.
مولانا معین‌الدین جوینی از بزرگان، شاعران و نویسندگان خراسانی در قرن هستن هجری است که در یکی از روستاهای شهرستان جوین متولد شده و یکی از شاگردان مولانا فخرالدین خالدی اسفراینی بوده است.
انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.