مشهد؛

لزوم توجه به ارتقاء کیفیت فرزندآوری در کنار کمیت آن

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم توجه به ارتقاء کیفیت فرزندآوری در کنار کمیت آن تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مصطفی مهرابی بهار گفت: اتخاذ راهکارهای عملی و علمی مناسب به منظور تامین و ترغیب جوانان در امر ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری از جمله راهکارها در ارتقاء کمی و کیفی فرزندآوری به شمار می رود.
وی افزود: می توان با ایجاد زمینه آرامش و اطمینان برای جوانان در مورد آینده و تامین معیشت خانواده بر فرزندآوری در جامعه تاکید داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برخی از سیاست های تشویقی در سایر کشورها در زمینه فرزندآوری گفت: موضوع جمعیت یک مسئله استراتژیک است.
مهرابی بهار افزود: نظام سلامت کشور مسئول و سیاستگذار جمعیت کشور نیست بلکه تنها مجری تصمیمات مقامات عالی کشور بوده و وظیفه نظام سلامت کشور حفظ سلامت جمعیت می باشد.
وی با اشاره به آمار فعالیتهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال۹۴ گفت: 42 هزار و۸۸۰ نفر در کلاسهای آموزش حین ازدواج شرکت کردند.
وی افزود: همچنین بالغ بر ۷۸ هزار زوج دارای تک فرزند و فرزند با سن دو سال و بالاتر در زمینه فرزند آوری در سال ۹۴ مورد مشاوره قرار گرفتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه زوجین فاقد فرزند نیز از گروه هدف مشاوره فرزند آوری بوده اند گفت: با ۲۷ هزارو ۷۳۵ زوج نیز در این زمینه مشاوره شده است.
انتهای پیام// م.م


برچسب ها: توجه ، فرزندآوری ، کمیت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار