لزوم همکاری دولت با خیران در نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت : سازمان تجهیز ، توسعه و نوسازی مدارس کشور به تعهدات خود درقبال خیران این استان عمل کند.

لزوم همکاری دولت با خیران در نوسازی مدارس آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عبدالله فرمانی در جلسه
شورای آموزش و پرورش مراغه گفت:  خیران این استان بهلزوم همکاری آموزش و پرورش با خیران در نوسازی  مدارس آذربایجان شرقی تعهد 50 درصدی خود در قبال ساخت مدارس عمل کرده اند اما به خاطر پرداخت نشدن سهم وزارت آموزش و پرورش این واحدهای آموزشی نیمه تمام مانده است . 
وی خاطرنشان کرد :  براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی درصورتی که خیران نیمی از هزینه ساخت مدرسه را تامین کنند مابقی اعتبار را وزارت  آموزش و پرورش پرداخت خواهد کرد اما معاونت تجهیز و نوسازی مدارس سهم خود را به برخی طرح های خیر ساز استان پرداخت نمی کند .
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان افزود : هم اکنون با مشارکت 700 میلیارد ریالی خیران   450 مدرسه در مناطق مختلف  آذربایجان شرقی در حال ساخت است .
فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم در این نشست گفت : خیران مراغه ای از ابتدای امسال  خانه و زمین به ارزش  42 میلیارد ریال به آموزش و پرورش اهدا کرده اند .
ظفر محمدی افزود :در 9 ماه گذشته  4 خیر 2 واحد مسکونی و  7 هکتار زمین را  برای ساخت مدرسه و ارودگاه فرهنگی و آموزشی اهدا کرده اند .
به گفته وی خیران مراغه ای علاوه بر  اهدای زمین و خانه ،  13 باب مدرسه را با تخصیص 200 میلیارد ریال می سازند. 
فرماندار مراغه با بیان اینکه ، 3 مدرسه خیر ساز در این شهر به خاطر پرداخت نشدن سهم 50 درصدی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور نیمه تمام مانده  اختصاص اعتبار لازم  را به این طرح ها خواستار شد .
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.