تبریز ؛

لزوم مشارکت همه آحاد جامعه برای تامین فضاهای آموزشی

استاندار آذربایجان شرقی برمشارکت همه آحاد جامعه برای تامین فضاهای آموزشی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛

جبارزاده در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش بااشاره به اینکه آموزش و پرورش زیرساخت و پایه توسعه ای هرکشوری است، افزود: توسعه پایدار کشور مرهون سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است و توجه جدی به تامین نیاز های آموزشی بویژه توسعه فضاهای آموزشی می تواند کشور را به سمت توسعه پایدار سوق دهد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای توجه به این بخش را گامی موثر برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش باید با رویکرد تقویت آموزش های فنی و حرفه ای نسبت به نوسازی امکانات و تجهیزات لازم اقدام کند تا با تقویت این آموزش ها زمینه اشتغال بیشتر فراهم شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت:

در سال جاری آموزش و پرورش استان در تمامی حوزه های آموزشی و تربیتی پیشتاز است.

پاشایی افزود : امسال بیش از هفتاد میلیارد تومان برای توسعه فضا های آموزشی از سوی خیرین تقبل شده است که در نوسازی و بازسازی واحد های آموزشی تاثیر گذار خواهد بود.)

نماینده مردم کلیبر ،خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست برضرورت اصلاح برخی از قوانین برای کمک به ارتقا آموزش و پرورش کشورتاکید کرد. الله قلی زاده گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تقویت زیرساخت های تعلیم و تربیت آماده اصلاح برخی از قوانین و تصویب قوانین جدید هستند.
فرماندار تبریز هم گفت: در شهرتبریز در حال حاضر بیش از 200 واحد آموزشی غیر مستحکم وجود دارد که باید اقدام جدی برای نوسازی و بازسازی آن صورت گیرد .
شهرتی فر افزود : به رغم وجود قوانین لازم متاسفانه برخی از شرکت های تعاونی و مسکن سازان به دلیل وجود خلاء قانونی از انجام تعهد قانونی در احداث واحد های آموزشی سرباز می زنند و حوزه آموزش و پرورش را دچار مشکل می کنند.
حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش هم گفت: توجه به مهارت های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی این وزارت خانه است و امسال برای افزایش این مهارت ها آموزش های هنرستانی از دوسال به سه سال افزایش یافته است .

 اتمام خبر / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار