هشدار مقامات اطلاعاتی آمریکا به تل‌آویو درباره تبادل اطلاعات محرمانه با ترامپ

سازمان جاسوسی آمریکا به رژیم صهیونیستی هشدار داد پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، درباره تبادل اطلاعات حساسش با کاخ سفید بیشتر احتیاط کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست؛ روزنامه‌های صهیونیستی از نشست اخیر مسئولان سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر دادند که به مکان و زمان برگزاری آن اشاره نشده است. ظاهرا در این نشست مقامات اطلاعاتی آمریکا به همتایان خود در رژیم صهیونیستی هشدار دادند اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده را در اختیار دولت جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، قرار ندهند. 

مقامات سازمان سیا مدعی شدند علت این نگرانی، امکان وجود رابطه غیرعلنی میان ترامپ یا معاونان وی با کاخ کرملین است. از آنجا که مقامات روسیه با ایران دوست و متحد هستند، ممکن است این اطلاعات محرمانه به دست مقامات ایرانی نیز برسد.

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم به نقل از روزنامه‌های صهیونیستی نوشت: این نگرانی از زمان اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده بود و هم اکنون پس از نشست اخیر مسئولان سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا افزایش یافته است.
  
بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی به همتایان صهیونیست خود گفتند سازمان امنیت ملی این کشور اطلاعات دقیقی دارد که نشان می‌دهد سازمان‌های اطلاعاتی روسیه مسئول هک رایانه‌های حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا و درز اطلاعات حساس به ویکی‌لیکس هستند. همین موضوع ضربه‌ای جبران ناپذیر به "هیلاری کلینتون"، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، وارد کرد.

جروزالم پست در این باره نوشت: آمریکایی‌ها به طور ضمنی به همتایان اسرائیلی خود هشدار دادند از 20 ژانویه، همزمان با ادای سوگند ترامپ، اطلاعات محرمانه را به کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا، که تحت مسئولیت رئیس جمهور این کشور است، انتقال ندهند.   

مقامات آمریکایی تاکید داشتند اسرائیل، باید از افشای منابع اطلاعات حساس خود به دولت جدید خودداری کند؛ زیرا خطر درز آن به دست روس‌ها وجود دارد. 

همکاری‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال 2000 تشدید شد و مشخص نیست از این پس تل‌آویو چگونه می‌خواهد از در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه به واشنگتن طفره رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار