پلیس شیکاگو به انجام اقدامات تبعیض‌آمیز متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا، نیروهای پلیس شیکاگو را به سوء استفاده از قدرت و تبعیض علیه اقلیت‌ها متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی نیروهای پلیس شیکاگو را به سوء استفاده از قدرت، بدرفتاری با شهروندان و تبعیض علیه اقلیت ها متهم کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد پس از یک سال بررسی و تحقیق در خصوص اقدامات پلیس منطقه شیکاگو به این نتیجه رسیده است که نیروهای پلیس این منطقه در طول چندین سال گذشته حقوق شهروندان را بر اساس قانون اساسی نقض کرده‌اند و ادارات پلیس منطقه به نیروهای خود اجازه داده اند که ضد شهروندان آفریقایی‌تبار اقدامات تبعیض‌آمیز انجام دهند و کسانی را هدف قرار دهند که هیچ تهدیدی برای نیروهای پلیس و مردم محسوب نمی شدند.

بر اساس این گزارش، فعالان سیاه‌پوست در آمریکا در واکنش به انتشار گزارش وزارت دادگستری درباره رفتارهای سوء پلیس شیکاگو با ساکنان این منطقه اعلام کردند که این گزارش آنها را مأیوس کرده است؛ زیرا در این گزارش تدابیر لازم برای محافظت  از اقلیت ها مشخص نشده اند.

شبکه پرس تی وی افزود: وزارت دادگستری آمریکا در ماه دسامبر سال دو هزار و پانزده میلادی پس از آنکه که ویدئویی منتشر شد که در آن یک افسر سفیدپوست شانزده بار یک نوجوان سیاهپوست را به نام «لاکوان مک دونالد» هدف قرار داده بود، ناچار شد تحقیقاتی را درباره اقدامات خشونت‌آمیز افسران پلیس شیکاگو شروع کند. انتشار این ویدئو باعث شد شهروندان آمریکا چند هفته ضد خشونت نیروهای پلیس تظاهرات کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار