لفاظی کارتر: مقابله با «تجاوزگری ایران در منطقه» یکی از چالش‌های آمریکاست

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره ایران، این کشور را چالش پیش روی واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه مقابله با آنچه که وی آن را «تجاوزگری و نفوذ شریرانه ایران در منطقه خاورمیانه» خواند یکی از پنج چالش پیش روی این وزارتخانه در دوره تصدی وی دانست. 

وی در مراسم اهدای جایزه به باب ورک، معاون خود، که در محل همایش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برگزار شد گفت :«باب ورک به من و وزارت دفاع در مقابله با پنج چالشی که ما اکنون با آن مواجه ایم یعنی چشم انداز تجاوزگری روسیه در اروپا؛ مدیریت تغییر تاریخی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، که به تنهایی مهم ترین منطقه برای آینده آمریکاست؛ تقویت نیروهای بازدارنده و دفاعی ما در مواجهه با تحریک آفرینی های هسته‌ای و موشکی مستمر کره شمالی؛ مقابله با تجاوزگری و نفوذ شرروانه ایران در منطقه خاورمیانه و کمک به دفاع از دوستان و متحدانمان در این منطقه؛ و مقابله با تروریسم و تسریع شکست حتمی و پایدار داعش کمک کرد.»

وزیر دفاع آمریکا افزود :«ما همزمان با مواجهه با این اوضاع پیچیده کنونی، باید مراقب آمادگی خود برای مواجهه با یک آینده نامعلوم نیز باشیم؛ زیرا ما هیچوقت در درک تحولات مناطق راهبردی گوشه و کنار جهان مهارت زیادی نداشته ایم و برای همین بایستی مطمئن شویم که ارتش آمریکا برای چالش هایی آماده باشد که ما امروز آنها را پیش بینی نمی کنیم.»

کارتر با لاف‌زنی درباره قدرت ارتش کشورش گفت: ارتش آمریکا امروز بهترین نیروی جنگی است که جهان به خود دیده است. هیچ ارتش دیگری به قدرت به توانمندی و به مجربی ارتش آمریکا نیست و از هیچ ارتشی به اندازه ارتش ما در جهان استقبال نشده است و صادقانه بگویم که هیچ ارتشی نیز به اندازه ما مبتکر و نوآور نبوده است. اما همانطور که باب (ورک) و بسیاری از شما می دانید، این یک حق طبیعی مادرزادی نیست.»

وی افزود :«این حق تضمین شده نیست و ما نمی توانیم آن را در قرن بیست و یکم امری بدیهی و پیش پا افتاده تلقی کنیم. ما باید مجددا و مجددا این حق را کسب کنیم. و برای این کار ما باید سرمایه گذاری کنیم و ابتکار به خرج دهیم.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار