امید به ابلاغ تخصیص بودجه وام شهریه تا پایان ماه جاری / میزان تخصیص وام در سال 94 تنها 40 میلیارد تومان

رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه در سال 94 تنها 40 میلیارد تومان برای وام شهریه تخصیص داده شد، گفت: امیدواریم تا پایان ماه جاری تخصیص از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شود.

ذوالفقار یزدانمهر رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره تخصیص وام شهریه اظهار داشت: متاسفانه هرساله برای وام شهریه تخصیص مناسبی داده نمی شود و از آنجا که این نوع وام در ردیف طرح های عمرانی قرار دارد تخصیص آن معمولا در اولویت آخر است.

وی با بیان اینکه در سال 93 تخصیص وام شهریه صفر بوده، ادامه داد: سال گذشته با پیگیری های وزرای علوم و بهداشت تنها 40 میلیارد تومان (معادل 40 درصد) تخصیص دادند که 37 میلیارد تومان آن سهم وزارت علوم و مابقی سهم وزارت بهداشت بوده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم بیان کرد: تاکنون وام شهریه امسال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص داده نشده و برای آن که دانشگاههای ما با مشکل مواجه نشوند طبق نظر هیات امنا از درآمد اختصاصی صندوق رقم هایی را به آنها اختصاص داده ایم.

یزدانمهر افزود: ارقام اختصاص پیدا کرده از درآمد صندوق به دانشگاهها متاسفانه پاسخگوی نیاز آنها نیست و منتظر ابلاغ تخصیص بودجه وام شهریه هستیم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری قرار است در همین ماه بودجه مدنطر تخصیص داده شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت: حتی برای دانشگاه آزاد که تمام دانشجویانش شهریه پرداز هستند یک رقم حداقلی از درآمد صندوق اختصاص داده شده  که برای آن ها به اندازه کافی نبوده و پاسخگوی نیازهایشان نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ابلاغ تخصیص از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم مشکلات را حل کنیم، یادآور شد: چند روز گذشته این موضوع در هیات دولت مطرح شد و طبق پیگیری ها قرار شد تا پایان ماه جاری ابلاغ تخصیص صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار