حواشی جشنواره موسیقی فجر؛

چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟

تولد دوباره ارکستر ملی در تالار وحدت و کنسرت سه خواننده پاپ از مهمترین اخبار شب گذشته جشنواره بودند.

چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟
به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته شب پرماجرایی برای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بود. در این شب تالار وحدت، تالار رودکی، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و برج میلاد میزبان هنرمندان مختلف بودند. در زیر به اتفاقات این جشنواره در سالن های مختلف اشاره می کنیم:

 
تالار وحدت:

یکی از مهم ترین کنسرت های جشنواره امسال، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و اجرای علیرضا افتخاری بود که ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار شد. سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی، حمیدرضا نوربخش مدیر جشنواره موسیقی فجر و مدیرعامل خانه موسیقی و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد در این کنسرت حضور داشتند. ارکستر ملی و علیرضا افتخاری در این اجرا، به خوبی هنر خود را به نمایش گذاشتند. فریدون شهبازیان در ابتدای این کنسرت از مسئولان خواست به ارکستر ملی کشور بیشتر توجه کنند.

برنامه دوم تالار وحدت، ارکستر نیلپر به رهبری «نوید گوهری» بود که با تاخیر برگزار شد. عدم برنامه ریزی و بی نظمی در برنامه باعث شد که این کنسرت و کنسرت بعدی با تاخیر برگزار شود و اعتراض مخاطبان را در پی داشت. 

چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟

در این کنسرت، مارتینا کوسسکا هنرمند لهستانی هنرنمایی کرد. پس از این اجرا نوبت به اجرای گروه «خنیاگران مهر» بود که مسلما آن ها نیز با تاخیر به روی صحنه آمدند. پنج قطعه موسیقی بدون کلام و نه قطعه با خوانندگی وحید تاج اجرا شد. 


تالار رودکی: 

کنسرت «گروه آزار» از ارمنستان در تالار رودکی به روی صحنه رفت.  در این کنسرت قطعات موسیقی فولکوریک ارمنی، موسیقی از آهنگسازان ارمنی و همچنین قطعاتی از امانوئل هونیسیان و آرتم خاچاطور اجرا شد. 

همچنین ارکستر فلارمونیک از کردستان نیز در این تالار برگزار شد. آثاری از شوستاکوویچ، لولی، مهدی احمدی، کوهیار پیک و قطعات فولکلور «نازت بی» قطعه فولکلور کردی، «بوی دینم» قطعه فولکلور کردی، «زخم ایلام» به آهنگسازی فردین خلعتبری، په پوله ئازاد به آهنگسازی یوسف زمانی و «های بینن » و قطعه فولکلور کردی با همخوانی داریوش گودرزی و هانا کامکار در این کنسرت اجرا شد.

چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟

برج آزادی:

دو گروه داماهی و کماکان سه شنبه شب در این سالن به هنرنمایی پرداختند. قطعه های «چپ لنگ»، «جاده لغزنده است» و «دیوانه» از قطعاتی بود که در این کنسرت به خوانندگی رضا کولغانی و نوازندگی دارا دارائی، حمزه یگانه، ابراهیم علوی، آرش پژند مقدم و همایون نصیری اجرا شد.

گروه کماکان با سرپرستی مهدی ساکی نیز در این سالن با حضور طرفداران این گروه  به روی صحنه رفت. سازهای کوبه ای این کنسرت را گروه «مروارید سیاه» از نوازندگان جنوب کشور می نواختند. قطعات اجرا شده در این کنسرت به صورت یک درمیان، قطعات جنوبی محلی بودند. در بخش های دیگری از برنامه « مهدی ساکی» قطعات عاشقانه اجرا کرد.


سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران:

سالن میلاد در سه‌شنبه شب نیز میزبان دو خواننده پاپ کشور بود. میثم ابراهیمی در سانس اول و اشوان در سانس دوم به روی صحنه رفتند. 

قطعات «یه جور خاص»، «حس تو»، «خسته ام»، «خواهش»، «تیک» و «خودتم می دونی» از قطعات اجرا شده توسط میثم ابراهیمی بود. 

«حواست نیست»، «بعد من»، «بگو دروغه»، «تنها شدم»، «چرا گریه کردم» و «برگرد» از جمله قطعاتی بود که اشوان در کنسرت خود در این سالن اجرا کرد.
 
چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟

برج میلاد: 


و اما برج میلاد در این شب شاهد هنرنمایی محمد علیزاده، هنرمند پاپ پرطرفدار کشور بود. با توجه به انتشار آلبوم جدید این خواننده در روز قبل از کنسرت، وی قطعاتی از آلبوم «گفتم نرو» را به روی صحنه برد. قطعات «فکرشم نکن»، «بی حوصله»، «خستم» و « من تورو دوست دارمت» از دیگر اجراهای این خواننده در برنامه شب گذشته بود.
 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار