درخواست چین از آمریکا برای جلوگیری از حضور هیئت تایوانی در مراسم تحلیف ترامپ

پکن از مقامات واشنگتن خواست مانع حضور هیئت تایوانی در مراسم تحلیف ترامپ شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا نباید اجازه دهد هیئت تایوانی در مراسم تحلیف دونالد ترامپ حضور داشته باشد.

وزیر امور خارجه چین با ابراز مخالفت درخصوص سفر هیئت تایوانی به آمریکا اظهار کرد: «پکن با انجام هرگونه اقدام مداخله جویانه در جهت آسیب زدن به روابط چین و آمریکا مخالف است.»

احتمال حضور هیئت تایوانی در آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور موجب بروز مناقشات جدیدی در روابط پکن و واشنگتن شده است. پیش از این نیز ترامپ با نادیده گرفتن «سیاست چین واحد»، در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور تایوان گفتگو کرده بود که موجب خشم و عصبانیت مقامات چینی شد.

وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرد یک هیئت بلندپایه متشکل از مشاور امنیت ملی و رهبر پیشین حزب حاکم این کشور روز جمعه در مراسم تحلیف ترامپ شرکت خواهند کرد. با این حال سخنگوی رئیس جمهور تایوان اعلام کرد برای دیدار «تسای اینگ-ون» با ترامپ تاکنون هیچ برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته است.

چین، تایوان را یکی از استان های خود به حساب می آورد و برقراری روابط دیپلماتیک این استان جدایی طلب با دیگر کشورها را اقدامی نادرست می داند. روسای جمهور پیشین آمریکا نیز به این اصل احترام می گذاشتند و سیاست چین واحد را اتخاذ کرده بودند. با این حال، ترامپ با یک سنت شکنی دیرینه باب روابط خود با تایوان را گشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار