گفتگوی تلفنی پوتین، مرکل و اولاند درباره اوکراین و سوریه

رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان درباره برقراری صلح در اوکراین و سوریه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه درباره برقراری صلح در اوکراین و سوریه تلفنی گفتگو کردند.
  
در این بیانیه آمده است، پوتین به همتایان خود اقدامات صورت گرفته برای برگزاری قریب الوقوع مذاکرات درباره سوریه را که با حمایت روسیه و ترکیه در آستانه برگزار می شود اطلاع داد. 
این نشست قرار است 23 ژانویه در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

این گفتگوها در چارچوب آتش بسی که روسیه و ترکیه ماه گذشته اعلام کردند و شدت درگیریها را بین نیروهای طرفدار دولت سوریه و مخالفان کاهش داده است برگزار می شود.  این درگیریها حدود شش سال پیش آغاز شده است.  

در بیانیه کرملین آمده است سران سه کشور درباره تلاشها برای حل منازعه جدایی طلبان در شرق اوکراین ابراز نارضایتی کردند و به تشدید درگیریها در منطقه دونباس اشاره کردند.

این درحالی است که دیوان بین المللی دادگستری سه شنبه اعلام کرد، اوکراین به این دیوان شکایت و روسیه را به «حمایت از تروریسم» در شرق خاک خود متهم کرده است.

اوکراین همچنین برای از بین بردن هواپیمای ام.اچ 17 و گلوله باران غیرنظامیان از روسیه درخواست غرامت کرده است.  

دیوان بین المللی دادگستری در بیانیه ای اعلام کرد « اوکراین محترمانه  از دیوان بین المللی دادگستری درخواست می کند با صدور حکمی اعلام کند فدراسیون روسیه با حمایت مالی از تروریسم به مسئولیت بین المللی خود عمل نکرده است.» 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار